Om man har fonder på Avanza och så vill man se ”dagens resultat”, vart någonstans kan man hitta vilken tid värdet uppdateras för respektive fond?
För de uppdateras vid olika tidpunkter och därför vet man ibland inte om det är gårdagens eller dagens värde man ser. Har försökt titta under ”detaljer” i fonden men hittar endast köpstoppstider osv. Någon som vet var denna info finns (om den finns)?
Lägg till kolumnen ”kursdag” om du inte redan ser den. Du kan välja vilka kolumner som ska visas genom att trycka inställningar i övre hörnet på innehavssidan.
Du kan även se kursdag precis ovanför senaste procentförändringen på fondens sida.
Been there Ta hand om dig, kommer bli påfrestande när björnmarknaden kommer. Mitt och @Jacke77 råd är att hålla sig låångt borta från Avanzas beroendeframkallande app.
Är det något man bara kan göra via datorn kanske? För jag hittar det verkligen inte.
Men hittade vart man kunde se det på fondens sida i alla fall. Tack! Vilket eftersläp vissa har. Värst är ju Avanza. Tänkte att de borde vara snabbast då det är deras plattform. Inte för att jag är insatt i processen direkt, men.
Ah, detta är via webbsidan, som man även kan använda från mobilen. Om du lägger telefonen i sidled så får du dessutom ”stora webbläget” även i mobilen, och då ser du kolumnerna och kan lägga till egna. Du kan även välja ”förminska/zooma ut” knappen i mobilens webbläsare (jag är på iOS) för att få Avanzas sida att visas i det fulla webbläget även om du tittar i mobilen utan att lägga den ner.
Säg till om du behöver mer detaljer om utzoom, vi kanske kan hitta en tutorial i så fall.
(Ovanstående är bara en av anledningarna att jag inte använder Avanzas app, utan loggar in på websidan även i mobil och på iPad)
Haha! Jag låter säkert mer galen än jag är. Har en liten besatthet för tillfället här då jag lagt om mitt sparande så har nya fonder nu att följa. Jag tröttnar nog snart på att kolla. Sen är jag för snål för att sälja på minus så jag är väl rustad för nedgång.
Den kolumnen verkar (vad jag kan se) inte finnas i iOS-appen, men man kan se datumet på fondens sida i appen, precis bredvid procent-skillnaden för dagen.
@IndexKramarn Jaså? Så som jag ser det på Avanza så uppdateras min globalfond, svenska småbolagsfond och globala småbolagsfond tidigt på kvällen, min investmentbolagsfond senare på kvällen, min Sverigefond är flera dagar sen, likaså min tillväxtmarknadsfond.