Kan man se vilken tid dagens värde uppdateras?

Om man har fonder på Avanza och så vill man se ”dagens resultat”, vart någonstans kan man hitta vilken tid värdet uppdateras för respektive fond?

För de uppdateras vid olika tidpunkter och därför vet man ibland inte om det är gårdagens eller dagens värde man ser. Har försökt titta under ”detaljer” i fonden men hittar endast köpstoppstider osv. Någon som vet var denna info finns (om den finns)?

Finns inte tillgänglig mig veterligen. Nyfiken fråga: varför vill du veta det?

1 gillning

Mest för att jag är så ohälsosamt nyfiken på hur mina fonder gått varje dag så jag är in och kollar och då vill veta vilka som är uppdaterade. :rofl:

Är det kursdag du söker?

Lägg till kolumnen ”kursdag” om du inte redan ser den. Du kan välja vilka kolumner som ska visas genom att trycka inställningar i övre hörnet på innehavssidan.

Du kan även se kursdag precis ovanför senaste procentförändringen på fondens sida.

1 gillning

Been there :slight_smile: Ta hand om dig, kommer bli påfrestande när björnmarknaden kommer. Mitt och @Jacke77 råd är att hålla sig låångt borta från Avanzas beroendeframkallande app.

2 gillningar

Är det något man bara kan göra via datorn kanske? För jag hittar det verkligen inte. :sweat_smile:

Men hittade vart man kunde se det på fondens sida i alla fall. Tack! Vilket eftersläp vissa har. Värst är ju Avanza. Tänkte att de borde vara snabbast då det är deras plattform. Inte för att jag är insatt i processen direkt, men. :sweat_smile:

Ah, detta är via webbsidan, som man även kan använda från mobilen. Om du lägger telefonen i sidled så får du dessutom ”stora webbläget” även i mobilen, och då ser du kolumnerna och kan lägga till egna. Du kan även välja ”förminska/zooma ut” knappen i mobilens webbläsare (jag är på iOS) för att få Avanzas sida att visas i det fulla webbläget även om du tittar i mobilen utan att lägga den ner.

Säg till om du behöver mer detaljer om utzoom, vi kanske kan hitta en tutorial i så fall.

(Ovanstående är bara en av anledningarna att jag inte använder Avanzas app, utan loggar in på websidan även i mobil och på iPad)

Haha! Jag låter säkert mer galen än jag är. Har en liten besatthet för tillfället här då jag lagt om mitt sparande så har nya fonder nu att följa. Jag tröttnar nog snart på att kolla. :sweat_smile: Sen är jag för snål för att sälja på minus så jag är väl rustad för nedgång. :joy:

Åh, tack så mycket! Ska kika på detta, vilket life hack. :rofl: Men vad synd att det inte funkar i appen!

1 gillning

Det syns på avanza android app.

Kolumnen: “En dag” visar utvecklingen.

Kolumnen: “Innehav” visar datumet.

Den kolumnen verkar (vad jag kan se) inte finnas i iOS-appen, men man kan se datumet på fondens sida i appen, precis bredvid procent-skillnaden för dagen.

1 gillning

Ja, tyvärr syns inte kolumnen ”innehav” via appen om man har iphone så blir att gå in via datorn om man vill se den kolumnen tydligen. :sweat_smile:

@MariaL Som svar på frågan vilken tid som dagens kurser ändras? Är det cirka klockan 23:59 samma dag, dvs för Amerika fonder samt Global fonder :ok_hand:

Det verkar vara cirka kl. 18:30 samma dag för Sverige fonder! Och borde vara samma för Europa fonder :slightly_smiling_face:

Asien regionen vet jag inte…

@Globalstrategen Jaså? :sweat_smile: Så som jag ser det på Avanza så uppdateras min globalfond, svenska småbolagsfond och globala småbolagsfond tidigt på kvällen, min investmentbolagsfond senare på kvällen, min Sverigefond är flera dagar sen, likaså min tillväxtmarknadsfond. :sweat_smile:

@MariaL jag kollade bara några fonder alltså…tyckte mig se ett mönster. Uppenbarligen hade jag fel :upside_down_face:

@Globalstrategen Hahaha :joy: Tack för att du tog dig tid ändå! :grinning:

1 gillning