Godel - ny app och potentiell greenely-ersättare?

Jag tankade precis hem deras nya app efter att ha fått mejl. Jag misstänker att den lanserats delvis för att möta konkurrens från tibber och greenely. Oavsett ville jag mest tipsa andra kunder om att kolla in den. Själv har jag nämligen haft problem att synka min produktion till greenelys app, men här ramlade allt in direkt och det finns funktioner med prognoser, styrning etc här också.

Jag är inte inblandad och tjänar inget på detta, jag ville mest nämna det. Jag misstänker också att detta “bara” funkar för kunder.

7 gillningar

Tack angaudlinn, för ditt bidrag till att min fru nu på allvar kommer överväga skilsmässa efter att jag installerat appen och fått för mig att ”undvika topparna” genom att slå av och på julbelysningen hon satt upp.

Skämt åsido, mycket trevlig app och då GodEl inte mailat mig om den så är jag glad att du tipsade!

6 gillningar

Vi har godel från och med tisdag 13e december. Just nu har vi öresundskraft. Gick in på godels app nu under ”testa appen” och den ser exakt ut som öresundskraftsapp. Inga som helst skillnader förutom namnet på appen.

Intressant! Tredjepartsutvecklad då alltså. Oavsett så kunde jag koppla solcellerna bums med api-nyckel, nå’t som var helt j-la omöjligt med greenelys. Öresundskraft hade jag tidigare (+20 år sedan) och då var inte app ens ett ord. :sweat_smile:

1 gillning

Får testa denna. Greenly appen har inte fungerat öht de senaste dagarna på min telefon.

Edit. Fungerar inte utan att vara kund.

Hej
Laddade ned appen, men när man skulle fylla i profilen, så får man up enbart Radhus och Fritidshus…ingen Villa…vad gör jag för fel?

Märkligt! Jag fick upp villa. Det är inte spatt du redan registrerathusetinån äldre appversion? Annars mejla kundtjänst, de brukar svara snabbt.

Vid nedladdningen utav appen, valde su “demo” eller “kund”?

Minns inte, men kund antar jag, eftersom jag är det. Loggar jag in nu så kan jag via min egen sida välja mellan lgh, fritidshus, villa och radhus.