Jag är helt ovan på lägenhet marknaden. Jag har inte stått i någon hyres kö. Jag är beredd att köpa en lägenhet för ungefär tre miljoner utan lån. Det måste finnas andra ställen att hitta boende än hemnet. Jag har letat lite efter hyreslägenheter men inte hittat något. Jag vill bo i Lund, gärna centralt. Tar tacksamt emot tips på var jag ska leta
Pröva boplatssyd, de förmedlar lägenheter i Skåne och nu även i Köpenhamn. Dock krävs några år i kö för att få något bra. Men dyra nybyggda lägenheter brukar vara kortare kö på.
Även om du köper lägenhet tycker jag avgiften på ca 300 kr / år är värt det som en liten boende hedge…
Är detta nåt slags sovande konto som aktiverats av någon anledning? Kalla mig konspiratorisk men nivån är låg atm.
Jag förstår inte vad du menar. Förklara gärna. Tänker du på någon variant av fire?
Tack precis denna typ av information jag var ute efter
Nu har jag ingen koll på marknaden i Lund med omnejd. Men att gå till privata bostadsvärdar kan ge en snabb gräddfil. Gäller dock att man framstår som en önskvärd hyresgäst ur social och ekonomiskt hänsyn.
Kan vara knepigt att hitta en hyreslägenhet i Lund i och med att efterfrågan är så hög. Om du inte har några köpoäng är det nog lättast att försöka hyra en bostad av någon privat.
Med 3 miljoner lär du dock inte ha några problem att köpa en bostadsrätt på ~70 kvm. Kika på bostäder på väster (västra lund).
Kan vara lättare att få boende i Malmö först. Antingen kring Värnhem därifrån går bussar direkt till Lund. Annars kan Hyllie funka och då är det tåg till Lund C som är pendlaralternativet.
Jag hittade en bra hemsida för att leta lägenhet