Jag skickade in en buggrapport på det med videoklipp. Felet uppstår när det blir trångt i menyraden och ett oavsiktligt radbryt uppstår. Gäller både “bli supporter” och “till hemsidan”. Samma fel kan inte uppstå på hemsidan för där har knapparna bara ett ord i sig så inget radbryt kan uppstå.
Nu är det väldigt svårt att urskilja länkarna på temat som heter “Mörkt”. Det är någon form av ljusgul färg som är helt samma som brödtexten i övrigt.
Så här ser det ut:
![]()
Kontrollerade det helsvarta temat på mobilen nu också, och på mörksvarta temat är länkarna fortfarande blå/bra. Så verkar bara drabbat det tema som heter “Mörkt”.
Ok, ska fixa till det!
När du ändå är på kan du bestämma om du vill att de andra sakerna som blev gula ska vara det, tror det är nån generell grundfärg som ändrats.
Denna, t ex:

Kan pastea många fler exempel om du vill. Men gissar att ändringen kanske är med flit?
Äntligen Stockholmsvitt! Bra jobbat skåningar ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu är länkarna blå igen, fungerar det för dig?
Ja, ge gärna alla exempel du kan. ![]()
Vill sätta handen i kaklet denna veckan på allting.
Själv gillar jag honung mer @janbolmeson ! Sätta
i
![]()
Dessa har också blivit gula, men de fungerar.
Om man vill att de ska vara gula, alltså.
Jag har ingen jätteåsikt om alla gula grejer än, men de var blåa förut, därför jag undrar. Några gula är lite för nära brödtexten, t ex nummerblobben jag postade screen på ovan, och även dessa:
testlänk: Detta är en länk
^ Den är fortfarande gul för mig?
Edit: Nej, den är bara gul i previewen när man redigerar sitt inlägg nu ![]()
![]()
När jag går in på en tråd jag läst tidigare, dvs länken avslutas med två nummer, så visas inte menyn högst upp.
När jag går in på en för mig ny tråd, dvs länken avslutas med ett nummer, så visas menyn högst upp.
Mina ögon tycker att minskad kontrast (nya temat) ger minskad läsbarhet. Jag behåller det ljusa temat.
Jag tycker att det är svårare att se om det finns nya svar i ett ämne när pluppen är beige och nästan samma färg som ämnets vita text.
Samma sak med alla andra detaljer där blått bytts mot beige, det flyter bara ihop med det vita/gråa och syns inte lika bra.
Blått eller en annan tydlig och avvikande färg är bättre, man behöver då inte aktivt stanna och titta för att se det då.
Stort problem? Kanske inte. Men ett bra gränssnitt borde prioritera användarvänlighet över stil.
VI har fått meddelande om att reklam poppade upp i forumet som Patreon efter skiftet till nya temat, är det fler Patreons som fler upplevt?
- Ja
- Nej
Nu har alla annonslänkarna blivit blå också, vilket gör det ganska störigt att lösa inlägg som nedan. När vi höll på med annonslänkarna för några år sedan så gjordes de samma färg som brödtexten (med understrykning) för att de inte skulle störa texten så mycket igen. Går detta att återställa? Samma tema som jag nämnde ovan.
Det ser ut så här nu, vilket är rätt tradigt när man läser (och orsakar massa diskussion om annonslänkarna
)
Jag trodde inte jag skulle gilla det beiga temat. Men efter att ha provat det några dagar nu måste jag säga att det passar mig förvånansvärt bra. Den beiga färgen är mycket behaglig för ögonen och skapar inte samma skarpa kontrast som svart och vitt. Så tummen upp från mig!
Ska fixa! Återkommer!
Men blir du inte väldigt sugen på choklad? Jag är oroad att alla RikaTillsammans-läsare kommer:
- få diabetes av allt chokladfrossande
- få mindre avkastning när de investerar allt i kakao-certifikat
- få lägre sparkvot när alla pengar läggs på choklad
Jag känner därför att de nya färgerna helt går emot RTs filosofi.
Haha, du kanske har rätt. Subliminal perception kanske är svaret på varför jag gillar temat.
Ok, kastade in handduken på det gula / beiga. Vi är tillbaka på det blå som innan. ![]()
Nu är det bättre, men nu visas lilla förklaringen “(Reklamlänk)” hela tiden, även när man inte pekar på länken:
Ja, har ändrat det i den nya versionen.
Om man genererar om HTML för inlägget så kommer de försvinna. Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra det än.