Hur ställer man in hur ofta man får mail notifiering från forumet?

Forummjukvaran har en mängd inställningar. Men jag lyckas inte ställa in hur ofta jag vill ha notifieringar från forumet.

Jag skulle gärna få ett mail per dag där alla inlägg i bevakade trådar och svar på mina inlägg, istället för att i realtid få ett mail för varje händelse.

Jag antar att vissa skulle vilja ha ett mail per vecka eller månad.

Hur gör man dessa inställningar?

Ok, inget svar? @janbolmeson
Jag vill gärna hänga med på vad som händer på forumet, men det blir för många epost varje dag. Ett per dag räcker bra!

På dator:

• Uppe till höger - din användarikon (C).

• personikonen

• inställningar

• e-post

• aktivitetssammanfattning - välj “varje dag”

• = klicka på

2 gillningar

Hej!

Tack för ditt svar!

Jag har “varje vecka” valt där.

Hum!

Jag tror det nog snarare är detta jag skall ändra på:

image

Där skall jag i så fall välja aldrig. Men i så fall kommer jag inte säkert att få ett epost om någon svarar på mitt meddelande. Ibland kan det ju ta veckor innan någon svarar på en tråd man ändå är väldigt intresserad av, detta kommer jag då missa, om jag inte går till forumet med webbläsare.

Jag måste nog ändå välja aldrig där för att rensa inboxen.

För det som omnämns i bilden ovan gäller ju “en e-postsammanfattning av populära ämnen och inlägg när jag inte besökt sidan”, dvs inte mina prenumerationer.

1 gillning

Okej, jag som missförstod kanske…

Jag hittar nog ingen dagsammanfattning av all aktivitet per dygn. Själv har jag ställt av allt eftersom inkorgen blev en tsunami av RT-post. :slight_smile:

1 gillning

Ja, och det är ju inte positivt för forumet, för användare dras ju inte tillbaka till forumet, och man riskerar att missa när man får svar på en viktig fråga! :slight_smile:

1 gillning

Om du installerar appen tror jag du kan få det som notifieringar i mobilen i stället. Har dock inte provat. Någon som vet?

2 gillningar

Steg 1: Gå till inställningar
Screenshot_20211015-062350__01

Steg 2: Välj epost, under inställningar
Screenshot_20211015-062508__01

Steg 3: Stäng av alla epost
Screenshot_20211015-064939__01

1 gillning

Men det blir ju nästan värre än många epost, en ständigt plingande mobil!

1 gillning

Du bestämmer ju själv om det ska plinga eller vara ljudlös notifikation. Fördelen med en notifikation kontra ett mail är att det bara är att svepa bort en som kommit så är den väck sedan.

Själv har jag varken mail eller notifikation här, nöjer mig med symbolen som visas uppe i högra hörnet vid nästa besök.

1 gillning

Jag försöker minimera antalet notifikationer på mobilen, jag använder i princip inga sociala medier.

Men om man är inaktiv på forumet ett tag, kan det vara värdefullt om man får svar på en speciell fråga i en lite trafikerad tråd.

Jag tror det är bra för forumet också då det “drar tillbaka” användare som fallit ifrån.

Som det är nu stänger man av alla epost-notifikationer, och så kan man (tyvärr) glömma bort forumet.

2 gillningar