Förslag med bekräftelse innan man rensar ”Nya”

Hej!
Jag kikar ofta på ”nya”-fliken när jag surfar in på forumet och då har det hänt ett par gånger att jag rensat listan genom att råka trycka på ”avfärda nya” (plockar från huvudet då jag nyss råkade rensa så kan inte se vad den exakt heter :sweat_smile:).

Kan man inte få en bekräftelse när man trycker på den knappen? Likt sina olästa där man kan välja att markera de som lästa och dessutom avfölja med bock? (Inte exakt samma funktion, men just principen med en bekräftelse).

Vet inte om det är möjligt, men jag skulle verkligen uppskatta det :innocent: Trevlig kväll!

1 gillning

Nej tack, den sortens '“menade du verkligen detta” är ytterst irriterande.

3 gillningar

En “ångra”-knapp är mindre irriterande. Tills det finns kan man traska igenom senaste för att hitta nya man missat om man rensat dem av misstag.

2 gillningar

Jag personligen hade föredragit en ”är du säker” men det beror väl på hur man läser forumet. Är inte främmande för en ångra-knapp heller (även om det låter mer tekniskt krävande).

Att försöka läsa ikapp via senaste har jag försökt men tycker det är svårt, då blandas ämnen jag redan läst med sådant jag inte läst (senaste bumpar aktivitet oavsett tråd medan nya bara visar sådant jag aldrig öppnat).

Finns det andra knep jag inte känner till? Kanske något typ av filter?

Det går att sortera en sökning på senaste topic, då blir listan att gå igenom lite kortare.

Kan du steg för steg beskriva hur man går till väga då? Lyckas inte söka tomt fält så vet inte hur man gör en sökning för att fånga allting.

Man kan ju söka på det som är postat efter ett visst datum. Det verkar som man kan länka till en sökning, så jag provar det. Datumet kan ju justeras, men kvittar egentligen i praktiken om man börjar uppifrån.

https://rikatillsammans.se/forum/search?q=after%3A2026-01-17%20order%3Alatest_topic

Tack, det där är det minst dåliga alternativet jag sett :slight_smile: Nu har jag något att kika in på när jag klantigt slinter på knapparna. :sunglasses:

1 gillning