Inbjudan till digital FikaTillsammans om de nya 3:12-reglerna 10 nov kl. 20.00

Få småföretagare har missat regeringens förslag om att göra om de så kallade 3:12 reglerna för utdelning. Nu när det närmar sig har vi bjudit in skattejuristen och experten Anders Fridlund från revisionsbyrån Forvis Mazars för att ge oss en genomgång och svara på frågor.

EDIT: Här är inspelningen:

Använd länken för att anmäla dig, lägga in det i din kalender och få länken till det digitala möte. Självklart är det kostnadsfritt, det går bra att ställa frågor både innan och efter eller bara lyssna med. :slightly_smiling_face:

Jag tar gärna emot tips på frågor att ställa till honom under webbinariet. Bara skriv en kommentar nedan.

Välkommen!
Jan

PS. Normalt är detta ett event exklusivt för våra supportrar, men med tanke på tråden här på forumet så tänker jag att det är lite allmännytta att vara med.

2 gillningar

Kul! Detta vill jag absolut inte missa!

1 gillning

Puff för denna. Vi kör ikväll kl 20.00. :slightly_smiling_face:

2 gillningar

@janbolmeson Jag tittade på ert “fika” om nya 3:12-reglerna nu på eftermiddagen.

Jag sitter på ett vilande bolag och funderar på samma fråga som du och Anders Fridlund skulle maila varandra om för att räkna vidare. Alltså, ska man dela ut hela kapitalet nu till 25% skatt och likvidera bolaget eller ligga kvar med hela beloppet i bolaget?

Jag betalar ca. 20000:- per år i redovisningstjänster.

Jag ser fram emot vad ni kommer fram till.

1 gillning

Kanske till och med jag deltar, kanske inte så relevant för mig men ändå. Var joinar man?

1 gillning

Alltså, det var igår. :joy::heart:

1 gillning

VA, nämen skit i de då.

Haha, lite tråkigt ändå. Det här är så jag i ett nötskal alltså.

2 gillningar

Skyll på tidsskillnaden, funkar varje gång!

4 gillningar