Jan skrev att han också varit sjuk, plus att det är semestertider. Give them a break!
Börjar komma tillbaka på fötter. Det här är verkligen inte min / vår styrka. Jag ska se om jag kan få hjälp av @carolinebolmeson och @Caspian eller om jag bara kommer prokrastinera ytterligare lite till. Eller vi kanske får bjuda in @Melwa att hjälpa oss handfast…
Skönt att höra att du är på bättringsvägen!
Meddela om det är något jag kan hjälpa till med. Jag är lite extra handikappad för tillfället då jag precis opererat mitt triggerfinger.
Men chatta, prata och skriva kan jag ändå!
Ta den enkla vägen, köp bara en blomma till!
Har inte velat puffa i tråden på en stund, med tanke på allt!
Men känner att nu kan jag inte gå omkring och vara nyfiken längre.
Så har ni tänkt något mer på studions brist på symmetri och brist på glass?
@janbolmeson @carolinebolmeson
Tror att fler än jag är nyfikna och tror alla trådar som tar fokus från alla höstens stormar är välkomna! 🫶
Såg denna bild idag på IG. Om ni har kvar denna lampa, kan ni inte ta med den till källaren och skänka den lutande papperslampan till välgörenhet?
Lampan är det som stör (mig) mest, för den ser alltid lite malplacerad och sned ut. Men buketten i senaste avsnitten är jättefin!
Om det är en Gubi Gräshoppa så går det även bra att ställa den hemma hos mig
Haha… @Melwa, jag ska göra ett test.
Frågan är om den inte är lite för låg?
@carolinebolmeson - kan du göra ett prov?
Tips är att ställa den på ett gäng böcker, en upp och nervänd papperskorg eller en låda, om den blir för låg. Tror inte det kommer synas i bild!
Jag producerar sedan mer än tre år en daglig vlogg på ca 20 minuter från mitt allrum/kök med köksdelen som bakgrund.
Jag filmar med billig mobil i Full HD 1080 som ger skarp bild på mig och lite ofokuserad bild på bakgrunden/köksdelen.
För mig är det viktigt att bilden på mig är skarp och att bakgrunden är lite otydlig så att åskådarens blick inte fokuserar på vad som finns bakom mig - utan istället är fokuserad på mig - och det jag säger.
Genom att jag har en köksdel med lite prylar som bakgrund får jag en naturlig variation i den i form av grejer som kommer och går.
Men viktigt är att ljuset och ljudet är bra, och allra viktigast är att innehållet är bra - och det är alltid en daglig utmaning.
Jag byter lite då och då ut studion/köket och spelar in ute på stan för att få lite omväxling, vilket gör att studiomiljön inte blir för enformig.
Men suckulenter eller inte - det viktigaste är trots allt innehållet, och där glimrar Rika Tillsammans.
Kan meddela att vi idag anlitade en inredningsarkitekt för att hjälpa oss piffa till det lite i studion. Vi kommer börja med min bakgrund för Zoom-möten och reels och jobba oss ner till studion. Hon föreslog fåtöljer, lite annan färg och vips var jag utanför komfortzonen…
To be continued…
Det kommer bli så bra!
Med tanke på hur många som kommer se studion även framöver, så läggs säkert lite extra hänsyn till att det ska bli fint!
Jag bad AIn om lite förslag. De blev minst lika bra som Photoshop-förslaget med växterna jag gav tidigare!
AIn gillar det runda bordet, men byter gärna ut allt annat, inklusive programledarna
Bara att säga till om ni vill ha mer inspiration!
Tror och hoppas att inredningsarkitekten de anlitat inte frågar AI om hjälp.
Tycker också att både Jan och Caroline måste få vara kvar!
Men katten får gärna göra inhopp när det passar!
OK, jag försökte få AIn att ta hänsyn till dina önskemål:
Jan: Tror du att det går att överprestera index?
Hoppas inte Jan och Caroline visar dessa för IAn, hen kommer springa lång väg!
(IAn=Inredningsarkitekten)
“Sorry, vi ersatte dig med ett litet shell-script”
Hahaha, tack för kvällens asgarv.