Skissen är ju väldigt fin, men det saknas en planta i högra hörnet. Glöm inte det.
Diskriminera inte mot oss dom inte kan photoshop.
Skissen är ju väldigt fin, men det saknas en planta i högra hörnet. Glöm inte det.
Diskriminera inte mot oss dom inte kan photoshop.
Om ni vill plocka delar av mitt förslag och vill ha inköpslistan från IKEA, säg till!
Jag har för mig att den ligger sparad i min dator.
Men jag gillar även vintage och secondhand, så vissa klassiska delar går säkert fynda via Auktionshus och secondhandbutiker.
Fram med papper och penna! Sen är det bara fota resultatet!
Det finns alltid lösningar!
Det där vare taskigt sagt om @Caspian
(Jag skämtar, hoppas det framgår!)
Sådär @janbolmeson @carolinebolmeson @Caspian
Nu har även jag editerat en bild med förslag.
Som ni ser ger symmetrin i bilden ett oändligt lugn som verkligen speglar poddens lugna men stabila innehåll.
Jan och Caroline äter glass för dom är så lyckliga över rådande symmetri, Jan har till och med på sig en röd trucker keps för han är så glad.
Caroline ser också oerhört munter ut.
Kan ni snälla köpa en planta till nu?
Men vart tog lampan vägen?
Fin illustration, även om jag fortfarande tycker två växter i perfekt symmetri blir för perfekt och lite stelt.
Både mikrofonerna, gardinerna och personerna bidrar till symmetri. (och glassarna) så det blir lite kaka på kaka på kaka. (På kaka)
Men min erfarenhet från min designutbildning och konstvetenskapskursen kanske gjort mig yrkesskadad.
Jag förstår det, MEN det finns en anledning att man enligt svensk kultur skall bjuda på 7 sorters kakor när man har fika, det finns till och med böcker skrivna med just namnet 7 sorters kakor. Det är för att kaka på kaka är jättegott, annars hade man ju inte bjudit på det 7 ggr.
Kan ju ha något annat som bidrar till osymmetri exempelvis kepsen jag så fint editerade på @janbolmeson huvud.
Det är ändå bra att vi tycker olika, så Jan och Caroline har flera alternativ att välja mellan!
Illustrationen ger också pluspoäng!
Och jag äter hellre sju kakor än fyra!
Jag skulle vilja se en studioinredning i stil med ett bibliotek/arbetsrum från ett bättre engelskt herresäte. Exotiska trädslag, äkta mattor, chesterfieldsoffa, slitna fåtöljer. Troféer på väggarna. Porträtt av Kungen. En rustning med hillebard. Öppen spis. Tro mig, jag kan sånt här med heminredning.
Gillar du också Salvage Hunters?
Den stilen gillar jag med!
Men frågan är om det återspeglar RT och Jan och Caroline?
Men vore kul lite om de i hemlighet strosar runt hemma i sammetsrock och sidenpyjamas och har en herrgård på skånska slätten!
Det tror jag absolut. På nätterna sitter Jan i rökrock och räknar Krugerrands i biblioteket.
Något sådant, kanske? @janbolmeson
Fullt med symbolik så som pengaträd (eng: “coin plants”) i bakgrunden, glass, ett gyllene vinglas, sparbössor?
Tjusigt! Tror glassen är ett måste nästan!
Det verkar enklast att ha en minimalistisk studio med greenscreen. Och sen införa en funktion där tittaren själv kan lägga på digital inredning efter egen smak.
Låter snajsigt, vi ska dock inte glömma att en planta i varje hörn fortfarande är viktigt.
Ditt förslag påminner lite om inredningen de hade en stund under 2017, i alla fall bordet och fåtöljerna.
Det borde finnas en orsak till att detta upplägg försvann ganska fort. Minns ni @janbolmeson och @carolinebolmeson ?
Överhettad laptop när powerpointpresentationen går på högvarv?
Att sitta med knädator i just knä är så sjukt osmidigt.
Tänker också att det mesta är osmidigt med fåtöljer i en studiomiljö och sen måste man hitta snygga byxor också. Men det kan vara ok när man har avsnitt med gäster och rena intervjuer. Men hur ofta görs det?
Med ett praktiskt bord och stolar kan man äta glass, ha koppar med te, byta grafer på datorn utan ansträngning, ha det skönt i mjukisbyxor och ändå upplevas som seriös!
@janbolmeson Känns som om det är mycket snack och lite verkstad här. Talar vi för döva öron?
Edit:
Kommentaren skrevs med glimten i ögat, vilket inte förmedlades särskilt bra över text.
Kan du inte låta folk vara sjuka i fred? De kanske behöver återhämta sig?