Köpa aktier via nettolöneavdrag

Hej,
Jag kan sätta av x% av min lön varje månad i 6 månader och i oktober 2025, få aktier för samma värde+ ca 15% (förmån). Så har avdraget varit 10 k i 6 månader så får jag 69 k i aktier. Min plan är att sälja dessa i anslutning till att jag får dem (de hamnar på en depå) och få en riskfri avkastning. Är detta smart eller inte? Jag har skrivit med skatteverket i en månad nu men jag får inte svar på om jag går + eller - på dealen.Jag kommer åka på courtage och Forex avgift när jag säljer dem. Det sista de skrev var

“Du ska inte redovisa lägre lön än vad som är redovisat i din inkomst baserat på din frågeställning. Att du erhåller aktier och således bli förmånsbeskattad för det innebär inte att du ska ändra i din inkomst. Värdet du blir förmånsbeskattad för är att betrakta som din anskaffningsutgift för aktierna och ska således vara kvar som inkomst.”
Jag tolkar detta som att jag skattar dubbelt på pengarna som jag avsätter via avdraget…