Tror Komplett kreditkort är bäst för ren cashback isåfall. 1% cashback överallt. 2% på internetköp. 4% hos komplett.se
Personligen vill jag bara höja ett varningens finger för att jaga cashbacks med kreditkort. För egen räkning blev det att jag mentalt köpte mer saker som jag i slutändan inte behövde. Lyckades själv spara mer pengar genom att bara använda kontokort, så överväg om det funkar bättre för dig också…
Jag har ett kreditkort från Santander, Mitt kort+. Det ger cashback hos utvalda nätbutiker (många!). Hur mycket man får tillbaka varierar mellan olika butiker, men för det mesta är det mellan 3 och 7 procent. Återbäringen kommer direkt på kortet. Ingen valutaväxlingsavgift, och årsavgiften på 195 kr tycker jag är okej. Jag vet inte om du kan hitta ett kort som har exakt alla fördelar du letar efter. Jag tycker det är ett bra kort om man handlar mycket på nätet .
Jag kollade nyss. Av de 25 korten som ger cashback eller bonus, är det inget som har noll i både årsavgift och valutaväxlingsavgift. Det är antingen eller. Du få välja vilket som är viktigtast för dig.