Länsförsäkringar Global/usa index

Någon som vet varför Länsförsäkringar inte uppdaterar värdet på fonderna samma dag längre ?

Har de någonsin gjort? Alla fonder ligger vad jag vet ca 1-3 dagar bakåt i tiden.

1 gillning

LF har alltid uppdateras samma dag Nav kurs brytpunkt kl.16. Många fondbolag uppdaterar näst kommande dag när Usa har stängt :+1:. Men ingen fond tar 2-3 dagar att uppdatera nav kurs :wink: föruttom om någon börs har stängt för dagen röda dagar :partying_face: . Jag ser själv senaste dagar att LF fonderna uppdateras nästa dag. Väntar ett svar på sms i från Peter LF Global indexnära fondförvaltare :wink:. Återkommer med ett svar när jag vet lite mer :joy:

Jag fick svaret nyss på den fråga :+1::person_tipping_hand:

Hej , vi har ändrat till att värdera våra fonder på stängningspriser för att bland annat det ska bli lättare för kunderna att kunna jämföra mot index som också värderas på stängning. Blir väldigt fel annars om vi värderar fonden kl 16 och indexet värderas på stängningspriser. Vet dock inte när vi uppdaterar priserna i kurslistan. Återkommer om det. Hälsningar Peter

6 gillningar

Jag kollade mina fonder på Avanza nyss.
Senaste uppdatering måndag 3 oktober.

1 gillning

Det stämmer och det är helt rätt. Idag uppdateras den till 4/10 tisdag då tisdag var igår och Usa stänger kl.22 då kommer uppdateringen idag på gårdagens kurs nav. Helt korrekt.