Vilket index kan man kolla på i Usa gällande Länsförsäkringar global index?

Hej! Är det någon här som vet vilket av usas Index man kan kolla på för att få en fingervisning om hur det går för Länsförsäkringar global index för den dagen. Fonden har 70% Usa och påverkas ju mycket av usa. Dom tre indexen DJ Usa, Dow Jones och Nasdaq 100. Dom kan skilja mycket med den ena massa minus och en annan massa plus. Min fråga är alltså vilket av det som kan vara en ledtråd för hur länsförsäkringar global index kan bli nästa uppdatering gällande plus och minus

DJ USA hos Avanza representerar 95% av USA-börsen, den bruka jag kolla på.

Den visas i dollar, du får justera förändringen i usd/sek om det ska bli rätt som svensk investerare.

Tack så jättemycket för svar =)

Tror inte du kommer få en klar bild över hur den kommer gå. Trots att det verkar som usa delen härmar tex amf aktiefond Nordamerika. Så händer det tex amf upp 1,6. Lf global ner 0,4. Eller lf global upp 0,8. Amf Nordamerika ner 1,9.

Tack så mycket för svar =) Nej det verkar lite trixigt att få klar bild. Hade ju änskat att fonden kunde uppdatera sig lite oftare
Men har inte kommit på nåt mönster än när den uppdateras. Och det kan skilja så mycket mellan dom olika usa indexen så känns som jag inte har nån koll alls vart det barkar :grin::see_no_evil:. Vet att det är långsiktigt men är en ivrig nybörjare

Varför vill du jämföra USA-index mot LF Global? Känns som DJ World eller MSCI World är mer närsläktat (Avanza har bara DJ World vad jag kan se).

Annars kan du jämföra med typ denna SPY | 0,45% | S&P 500 ETF TRUST ETF | Avanza

LF Global redovisar sin kurs dagen efter, då blir det korrekta siffror.
Medan AMF kör lite vilda västern och redovisar sitt nav på eftermiddagen medan börsen är fortfarande öppen, klart det diffar mycket.