LunchaTillsammans på torsdag 5 okt med Jonas från OPTI

Nedan följer inspelningen från tillfället! Tack till er alla som var med. Det blev ett samtal om vipspengar, aphjärnor, mentalbokföring och hur vi som är smarta människor gör konstiga saker i vår ekonomi.

Reklam för OPTI. Här kommer en inbjudan till en digital LunchaTillsammans med @Jonas-Opti på torsdag för dig som vill hänga på. Jag tänker att det är ett litet prov för att se om det är något som vi vill ha med en viss regelbundenhet. :slightly_smiling_face:

Det blir ett snack om deras senaste nyhetsbrev, om svenska kronans värde och annat som faller oss in. Självklart kommer du kunna ställa frågor eller bara lyssna med. Boka din plats via Zoom-länken.

Praktisk info:

• Datum och tid: torsdag 5 oktober kl. 12.00 till ca 12:45
  • Plats: via Zoom (boka din plats)

Hoppas du tycker det låter som en kul idé!

2 gillningar

Helt klart intresserad! Har jag tid över så är jag på :slight_smile:

1 gillning

Det blir kul!

Månadsbrevet kommer ut i eftermiddag, jag länkar in det här då. Ämnet är apor och mental bokföring! Man får inte roligare än man gör sig. :grin: :monkey:

//Jonas

PS. Klart tveksam till vad jag kan bidra med rörande svenska kronans teblad, men det kan säkert ni!

3 gillningar

Nu är månadsbrevet för september ute med:

Enjoy!

2 gillningar

“Vipspengar” det tar jag till mig :joy: Kände mig oerhört träffad :joy:

4 gillningar

Och jag kommer börja vips-pruta :slightly_smiling_face:

Fint skrivet månadsbrev, Jonas

2 gillningar

Kommer nu börja med ett nytt sparande som heter vips pengar, i nuläget för mig blir mina vips pengar liggandes och klumpas ihop månaden efter med ordinarie intäkter.

1 gillning

Haha, vad roligt att ni gillade det @Leena @MattiasA90 @AnthonB!

Finns förvånansvärt mycket (super!)intressant inom detta område att skriva om, har typ tjugo blogginlägg till i huvudet. To be continued!

1 gillning

Som sagt, tur att du är VD och inte influencer, hade varit jobbigt med konkurrensen :rofl:

3 gillningar

Konkurrens är bra :wink: tvingar en att hålla uppe kvaliteten :slight_smile:

Nu har jag inga portföljer på Opti men följer alltid deras nyhetsbrev mycket läsvärda :slight_smile:

2 gillningar

Puff för denna. Imorgon lunch kör vi. :slight_smile:

2 gillningar

Tack för påminnelsen :slight_smile: Ska försöka vara med emellan vabbandet :slight_smile:

1 gillning

Du kanske kan be Jonas prata lite om korrelationen mellan aktier och räntor. Det varierar ju över tid och just nu högre korrelation än vad det varit tidigare. Han skrev ju nyligen ett inlägg om detta men lite allmänt snack om det vore trevligt. Samt korrelationen mot råvaror.

Även hur kommer det sig att de inte även väljer att investera i fysiskt guld? Visserligen ingår det väl lite i råvarufonden…

1 gillning

Då kör vi om 15 minuter. :slight_smile:

1 gillning

Då kör vi för dig som vill hoppa in.

Trevligt! Tack för gott snack :slight_smile:

1 gillning

Spelades samtalet in? Hade tyvärr lite internetstrul :frowning:

1 gillning

Ja, jag tror att @janbolmeson spelade in :slight_smile:

1 gillning

Mysigt att gå hänga med er! Hoppas det blir fler gånger. Jag vet att det låter lite näsknäppande men jag söger det ändå: ju fler som har kameran på desto bättre! All respekt för den som av olika anledningar inte vill eller kan. Men om man är en sån som “står och väljer” mellan att slå på eller inte så välj kamera på! Scenskräcken försvinner snabbt :blush:

2 gillningar