Nedan följer inspelningen från tillfället! Tack till er alla som var med. Det blev ett samtal om vipspengar, aphjärnor, mentalbokföring och hur vi som är smarta människor gör konstiga saker i vår ekonomi.
Reklam för OPTI. Här kommer en inbjudan till en digital LunchaTillsammans med @Jonas-Opti på torsdag för dig som vill hänga på. Jag tänker att det är ett litet prov för att se om det är något som vi vill ha med en viss regelbundenhet.
Det blir ett snack om deras senaste nyhetsbrev, om svenska kronans värde och annat som faller oss in. Självklart kommer du kunna ställa frågor eller bara lyssna med. Boka din plats via Zoom-länken.
Praktisk info:
Datum och tid: torsdag 5 oktober kl. 12.00 till ca 12:45
Kommer nu börja med ett nytt sparande som heter vips pengar, i nuläget för mig blir mina vips pengar liggandes och klumpas ihop månaden efter med ordinarie intäkter.
Du kanske kan be Jonas prata lite om korrelationen mellan aktier och räntor. Det varierar ju över tid och just nu högre korrelation än vad det varit tidigare. Han skrev ju nyligen ett inlägg om detta men lite allmänt snack om det vore trevligt. Samt korrelationen mot råvaror.
Även hur kommer det sig att de inte även väljer att investera i fysiskt guld? Visserligen ingår det väl lite i råvarufonden…
Mysigt att gå hänga med er! Hoppas det blir fler gånger. Jag vet att det låter lite näsknäppande men jag söger det ändå: ju fler som har kameran på desto bättre! All respekt för den som av olika anledningar inte vill eller kan. Men om man är en sån som “står och väljer” mellan att slå på eller inte så välj kamera på! Scenskräcken försvinner snabbt