Kul, och spännande med ett bolag som faktiskt är på bollen! Alltid tyckt det var dumt att Avanza inte levererar något api.
Tråkigt att man inte har PSD2-koppling för att kunna se andra banker dock (som Avanza hade förut, men nu har avvecklat), för isf. hade man kunnat automatisera uthämtningen av transaktioner, saldo osv. för alla sina bankkonton på ett enkelt sätt.
Iom. att de tillåter write så hade det varit toppen att ha möjlighet att kunna skapa en token med readonly-scope.
Jag gjorde en markdown som visar alla verktyg på ett sätt som är lite mer lättläst för människor:
Chattbot lyckades hålla kopplingen längre än 24h för mig nu och jag lyckades också att göra en OAuth token refresh och få en access token som funkar mot MCP:n efter det! Mina manuella bash-script lyckas också med refresh nu.
Kör igång mitt access_token_timeout-test. Det pratar med MCP:n, väntar 25h och pratar sen med MCP:n igen.
Kanske funkar de 7 dagarna nu? Bara vänta vidare på 90 då
Minimal uppdatering av Montrose API: De har lagt till title och idempotentHint på verktygen.
Exempel:
@@ -254,6 +259,7 @@
},
{
"name": "add_to_watchlist",
+ "title": "Add to watchlist",
"description": "Adds one or more instruments to an existing watchlist by orderbookId. Use SearchInstruments to find the correct orderbookId for a ticker or name. Instruments already on the watchlist are silently skipped.",
"inputSchema": {
"type": "object",
@@ -294,8 +300,10 @@
]
},
"annotations": {
+ "title": "Add to watchlist",
"readOnlyHint": false,
"destructiveHint": false,
+ "idempotentHint": true,
"openWorldHint": false
},
"execution": {
Jag filar på en Rust crate, som heter southesk, för att anropa API:et. Där har jag petat upp hela diffen.
Verkar som det rör lite på sig nu. Nya funktioner:
delete_price_alert
get_price_alerts
create_price_alert
get_price_alerts_for_orderbook
Och sen en “prompt” - hur man nu använder dessa:
credit_guide - “Domain guide for credit, collateral, interest tiers, and KF (kapitalforsakring) pledging. Use this prompt when the user asks about their credit account, loan-to-value ratio, interest rates, collateral, or pledging strategy.”