Motto/citat att leva efter 😄

Blir smått tokig på olika motton och citat, ett tag skulle man tillåmed klä väggarna i hemmet med olika citat :smile:

Har dock två citat som jag alltid bär med mig (oerhört cringe, men ändå :smile:)

• ta alltid ut lyckan i förskott, det värsta som kan hända är att du varit lycklig i onödan

Denna textrad ur en låt
-om någon frågar hur jag mår, sämre än imorn men bättre än igår

Låt citaten flöda! Vad är era bästa/värsta/mest cringe ni kan komma på. Allt är tillåtet :smile:

3 gillningar
  • Tillräckligt bra är perfekt! :raised_hands:
    (Om du inte jobbar med något livsviktigt.)

• Little by little, one travels far!
    (Även om det inte var Tolkien som skrev det.) :wink:

• Det man inte har i huvudet får man ha i benen.
    (Säger det ofta med lite svart humoristisk underton, då jag är både hjärnskadad och halt.) :see_no_evil:

5 gillningar

Haha, härligt med lite självdistans.
-jag bruka säga -det går över tills du gifter dig. Har verkligen ingen aning vad det egentligen betyder (väldigt skumt ordspråk faktiskt haha). Men jag vet att jag aldrig kommer gifta mig :smile:

1 gillning

Bara för att jag inte är paranoid längre behöver det inte betyda att dom inte är ute efter mig

4 gillningar

Haha, inget dumt citat att klä vardagsrumsväggen med. Kan dock skrämma iväg folk i ens närhet. Men känner man för lite egentid så är det perfekt :smile::smile:

1 gillning

Ska skrivas med blodröd färg över hela vardagsrummet :+1:t2:

1 gillning

Lite tyngre artilleri då…

Det tragiska med livet är inte döden utan det som dör inom oss medan vi lever.

De flesta män dör vid 27 men begravs vid 72.

2 gillningar

Det värsta som kan hända är att du dör

Ingen bryr sig och den som bryr sig är ingen att bry sig om

Varför inte?

Gå och upplev en stund, du kan alltid gå därifrån men du kan inte uppleva det efteråt.

Det är inte lönt att vara arg

Have I been made for this, to lie under the blankets and keep myself warm? - marcus aurelius

Så kan det gå - de där aliensarna i vonneguts slakthus 5

Man ångrar aldrig ett bad

… Ja det är det jag kommer på nu haha.

2 gillningar

Life is bitch, then you die.

Man ångrar aldrig ett bad :bath:
Denna stämmer 100% på mig :smile:

1 gillning

Det värsta som kan hända är att du dör…. Det är faktiskt jä…. Hemskt haha

Yep, men tanken är ju att man skall tänka “aja, så jämfört med det är det nog inte så farligt”. drastiskt/infatilt men det har lyckats motivera många :sweat_smile:

Ja, jag började säga det för att jag trodde att min partner sade så. Vi vet inte var vi fått det från men deras sida släkten har som vana att åka och ta ett dopp på ställen. Så nu är badkläderna nästan alltid redo och hittills har jag aldrig ångrat ett bad.

Många gånger man tvekat pga väderförhållanden och hur badplatsen ser ut, men vi har alltid doppat oss och aldrig ångrat oss. Bara skönt :sweat_smile:

1 gillning

Sant. Det värsta som kan hända är att du dör, går ju att applicera på allt.

Ta en promenad, vad är det värsta som kan hända… blixten träffar dig å du dör haha :zap:

Exakt. Så jäkla dumt men ändå viss kraft bakom.

1 gillning

Stör mig på citatet ”Tiden läker alla sår” vilket är totalt skitsnack. Såret kan bli mindre infekterat och blekna, men ett tillräckligt djupt sår försvinner aldrig, man lär sig att leva med det :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Heh, du kanske mer föredrar det svenska mottot “Man vänjer sig”. Finns ju en bra låt om det fenomenet också :slight_smile:

Livrädd för att leva och dödsrädd för att dö. Kanske inte mitt personliga mantra men en tänkvärd fras :sweat_smile:

1 gillning

Skär man sig riktigt djupt i armen försvinner det ju inte helt heller, utan man lär sig leva med ett riktigt fult ärr.

1 gillning

Fyller på med ett favoritcitat från en gammal inristning jag hittade någonstans:

“Noga begrunda, hastigt besluta, orubbligt genomföra.”

En annan på ett lite större tema som jag gillar:
“Om du är den smartaste personen i rummet, så är du i fel rum.”

Försöker applicera de båda på livet så gott det går :slight_smile:

4 gillningar