Motto/citat att leva efter 😄

Blir smÄtt tokig pÄ olika motton och citat, ett tag skulle man tillÄmed klÀ vÀggarna i hemmet med olika citat :smile:

Har dock tvÄ citat som jag alltid bÀr med mig (oerhört cringe, men ÀndÄ :smile:)

• ta alltid ut lyckan i förskott, det vĂ€rsta som kan hĂ€nda Ă€r att du varit lycklig i onödan

Denna textrad ur en lÄt
-om nÄgon frÄgar hur jag mÄr, sÀmre Àn imorn men bÀttre Àn igÄr

LÄt citaten flöda! Vad Àr era bÀsta/vÀrsta/mest cringe ni kan komma pÄ. Allt Àr tillÄtet :smile:

3 gillningar
  • TillrĂ€ckligt bra Ă€r perfekt! :raised_hands:
    (Om du inte jobbar med nÄgot livsviktigt.)

• Little by little, one travels far!
    (Även om det inte var Tolkien som skrev det.) :wink:

• Det man inte har i huvudet fĂ„r man ha i benen.
    (SÀger det ofta med lite svart humoristisk underton, dÄ jag Àr bÄde hjÀrnskadad och halt.) :see_no_evil:

5 gillningar

Haha, hÀrligt med lite sjÀlvdistans.
-jag bruka sÀga -det gÄr över tills du gifter dig. Har verkligen ingen aning vad det egentligen betyder (vÀldigt skumt ordsprÄk faktiskt haha). Men jag vet att jag aldrig kommer gifta mig :smile:

1 gillning

Bara för att jag inte Àr paranoid lÀngre behöver det inte betyda att dom inte Àr ute efter mig

4 gillningar

Haha, inget dumt citat att klÀ vardagsrumsvÀggen med. Kan dock skrÀmma ivÀg folk i ens nÀrhet. Men kÀnner man för lite egentid sÄ Àr det perfekt :smile::smile:

1 gillning

Ska skrivas med blodröd fÀrg över hela vardagsrummet :+1:t2:

1 gillning

Lite tyngre artilleri dÄ 

Det tragiska med livet Àr inte döden utan det som dör inom oss medan vi lever.

De flesta mÀn dör vid 27 men begravs vid 72.

2 gillningar

Det vÀrsta som kan hÀnda Àr att du dör

Ingen bryr sig och den som bryr sig Àr ingen att bry sig om

Varför inte?

GÄ och upplev en stund, du kan alltid gÄ dÀrifrÄn men du kan inte uppleva det efterÄt.

Det Àr inte lönt att vara arg

Have I been made for this, to lie under the blankets and keep myself warm? - marcus aurelius

SÄ kan det gÄ - de dÀr aliensarna i vonneguts slakthus 5

Man Ängrar aldrig ett bad

Ja det Àr det jag kommer pÄ nu haha.

2 gillningar

Life is bitch, then you die.

Man Ängrar aldrig ett bad :bath:
Denna stÀmmer 100% pÄ mig :smile:

1 gillning

Det vĂ€rsta som kan hĂ€nda Ă€r att du dör
. Det Ă€r faktiskt jÀ . Hemskt haha

Yep, men tanken Ă€r ju att man skall tĂ€nka “aja, sĂ„ jĂ€mfört med det Ă€r det nog inte sĂ„ farligt”. drastiskt/infatilt men det har lyckats motivera mĂ„nga :sweat_smile:

Ja, jag började sÀga det för att jag trodde att min partner sade sÄ. Vi vet inte var vi fÄtt det frÄn men deras sida slÀkten har som vana att Äka och ta ett dopp pÄ stÀllen. SÄ nu Àr badklÀderna nÀstan alltid redo och hittills har jag aldrig Ängrat ett bad.

MÄnga gÄnger man tvekat pga vÀderförhÄllanden och hur badplatsen ser ut, men vi har alltid doppat oss och aldrig Ängrat oss. Bara skönt :sweat_smile:

1 gillning

Sant. Det vÀrsta som kan hÀnda Àr att du dör, gÄr ju att applicera pÄ allt.

Ta en promenad, vad Ă€r det vĂ€rsta som kan hĂ€nda
 blixten trĂ€ffar dig Ă„ du dör haha :zap:

Exakt. SÄ jÀkla dumt men ÀndÄ viss kraft bakom.

1 gillning

Stör mig pĂ„ citatet ”Tiden lĂ€ker alla sĂ„r” vilket Ă€r totalt skitsnack. SĂ„ret kan bli mindre infekterat och blekna, men ett tillrĂ€ckligt djupt sĂ„r försvinner aldrig, man lĂ€r sig att leva med det :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Heh, du kanske mer föredrar det svenska mottot “Man vĂ€njer sig”. Finns ju en bra lĂ„t om det fenomenet ocksĂ„ :slight_smile:

LivrÀdd för att leva och dödsrÀdd för att dö. Kanske inte mitt personliga mantra men en tÀnkvÀrd fras :sweat_smile:

1 gillning

SkÀr man sig riktigt djupt i armen försvinner det ju inte helt heller, utan man lÀr sig leva med ett riktigt fult Àrr.

1 gillning

Fyller pÄ med ett favoritcitat frÄn en gammal inristning jag hittade nÄgonstans:

“Noga begrunda, hastigt besluta, orubbligt genomföra.”

En annan pÄ ett lite större tema som jag gillar:
“Om du Ă€r den smartaste personen i rummet, sĂ„ Ă€r du i fel rum.”

Försöker applicera de bÄda pÄ livet sÄ gott det gÄr :slight_smile:

4 gillningar