Någon med erfarenhet av Trijo?

Hej på er!
Har länge gått i tankarna att vilja testa köpa Bitcoin. Ja, jag vet, det är lite sent på bollen… Men vill inte bara gå runt med tanken att det vore roligt att testa något mer spännande än bara mina indexfonder jag äger…

Min fråga är om det finns någon här med erfarenhet av Trijo som plattform?
Laddade precis ner den och gjorde min första insättning. Känns seriöst i första anblick.

OBS: Jag har bara testat med ett litet belopp!

Allt fint :slight_smile:

@Trijo-support hade en kort visit i forumet för ett tag sedan.

Men ja, Trijo är en seriös aktör och några jag använt ett längre tag, samt rekommenderar. De driver blandannat trijonews och bitcoinpodden - en podd jog varmt rekommenderar att lyssna på. Många intressanta gäster!

Tack för svar!
Då kör jag med min minimala andel bitcoin och utvärderar om några år :grin:

1 gillning

Sitter också å funderar runt på att hitta en bra kryptobörs.

Trijo handlar i euro så växel avgift där också.
Safello finns men tycker det känns dyrt när man läser på.

Sjuka avgifter vart man än kikar och lite mindre ställen som strike osv har as dåliga recensioner på nätet så vågar mig inte på dem.

Landat i att köra via Avanza tillsvidare

Skaffa konto hos Revolut så har du bäst växlingskurs, och på vardagar utan avgift.

Revolut har Instant SEPA till flera aktörer, så du slipper vänta.

Mitt månatliga flöde är nu

Kreditkort → Revolut → Växla SEK till EUR → Instant SEPA till Strike → Köpa bitcoin varje timme

Detta flöde har noll avgifter, och enbart spread hos Strike.

Efter att balansen hos strike når minst 0.01 btc tar jag ut det avgiftsfritt från Strike till en egen plånbok. Detta pga det är en enligt mig (och många andra) rimlig storlek/valör att ha på sina UTXOs.

Glöm inte att deklarera! Kryptovalutor | Skatteverket