Använda Trustly för att föra över pengar tillTrijo

Hej!

Hur är era erfarenheter av Trustly? Fick mail ifrån Trijo om att man nu kan använda Trustly för att föra över pengar till Trijo. Jag har valt att ha en liten del av min portfölj i Bitcoin och Ethereum men det har varit så jäkla krångligt att få över pengar dit. Swedbank vägrar låta mig göra Sepa-överföringar så min lösning har varit att via mitt Komplett-kort föra över pengar till Revolut för att sedan från Revolut göra en Sepa-överföring till Trijo. Tänkte att Trustly-lösningen kanske var smidigare, några tankar kring det?

Så här stod det i mailet jag fick ifrån Trijo om Trustly:

" Äntligen är vi igång med Trustly! :rocket:

Hej,

Nu kan vi äntligen meddela att Trijo har lanserat insättningar via Trustly . Trustly är ett av Europas största betaltjänstföretag, och Trijo är det allra första kryptoföretaget som får använda deras tjänst, vilket så klart är extra roligt.

Faktum är att det är ett viktigt steg för hela kryptobranschen att ett så stort företag som Trustly nu vågar sig på att samarbeta med ett kryptoföretag.

Vad innebär det för dig?

För dig som kund innebär det att du kan sätta in pengar direkt, utan väntetid, dygnet runt, alla dagar i veckan, utan att behöva krångla med SEPA-överföringar.

Trustly fungerar också med alla svenska banker, så även om du använder en bank som är mindre glada i att du vill köpa kryptovalutor ska det fungera att sätta in.

Tyvärr kan vi inte erbjuda Trustly för uttag från start, då Trustly endast tillåter insättningar, men vi hoppas och tror så klart att detta kommer att ändras i framtiden."

1 gillning

Har använt Trustly i några år för att föra över till Avanza och ibland för att köpa någon flygresa. Aldrig haft några problem.

1 gillning

Trustly fungerar utmärkt de gångerna jag har använt det till olika sidor.

En väldigt stor aktör som jag inte tycker man ska behöva vara tveksam till. Överföringar blir direkta och man slipper hålla på med sin vanliga bank som ganska ofta betyder krångel och längre ledtider🙂

2 gillningar