Ramavtalet omfattar Banking-as-a-Service (BaaS), integrerad bankinfrastruktur, som gör det möjligt för Safellos över 400 000 kunder att sömlöst få tillgång till delar av Marginalen Banks banktjänster och produkter. De tjänster och produkter som initialt blir tillgängliga för Safellos kunder inom ramen för avtalet inkluderar betaltjänstkonton, möjliggörande av betalning av räkningar och andra fakturor, Swishanslutning samt betalkort*. Parterna har för avsikt att utöka ramavtalet med ytterligare banktjänster och undersöker möjligheter till fortsatt utveckling
Insåg att jag tänkte mer än jag skrev haha.
Det här är ytterst intressant, att nordiska och framförallt den svenska marknaden äntligen får sin första möjlighet till det här.
Det finns flera i USA som hanterar i dollar, finns några som gör samma i euro.
Nu äntligen en som hanterar SEK!
Jag hoppas de inte sjabblar bort det här.
Hoppas att vi får ett reko kort med kickback i btc.
Hoppas avgifterna är OK
Hoppas man kan få någon sorts ränta på kapital som ligger där.
Hoppas på en LN-integration.
De kan verkligen placera sig som den största aktören i norden om de spelar sina kort rätt, och “regelverket” och så inte spelar mer mot dem än det redan gör.
Tyvärr är Safello alldeles för dyrt och har en irriterande och missvisande marknadsföring. Tänker främst på deras DCA funktion. “Autospara” för 0.49%… finstilta minsta belopp 49kr per transaktion … Går man in å läser om avgifterna:
Man måste alltså månadsspara 4900kr per transaktion för att få den avgiften… DCA handlar ju om att föra in små belopp dagligen. Kanske flera gånger om dagen. Detta omöjliggörs med deras struktur…
Trijo har en högre avgift på 4% per köp men då kan jag iaf köpa för en liten summa var 12e timme vilket känns mycket bättre…
Såå ah vi får väl se, hoppas de tar till sig detta om de läser. Annars är det helt orelevant med Safello. Tyvärr.
Yep exakt. Väldigt dyrt. Men jag kan handla där det är billigt och skicka btc dit för betalning av räkningar - beroende på hur det fungerar och vad det kostar.
Att Safello var först trodde jag verkligen inte, Hade förväntat mig Trijo att ta täten… Men, av alla de svenska börserna är det Safello som har absolut bäst UI, det ger mest tryggt intryck bland de svenska aktörerna.
Tänker på vanlisar som vill doppa tårna.
Bra! Ser fram emot detta.