Trijo överföring till bank

Har en liten lekhink med 3 olika kryptovalutor hos svenska Trijo.
Funderar på att för första gången sälja och överföra till min vanliga bank. Sen läser jag att några banker inte tillåter detta och att man kan bli avstängd som kund bara man försöker att överföra ?
Stämmer detta verkligen?

Det stämmer.

Jag hade rekommenderat dig att öppna ett konto hos Revolut som du använder som mellanhand för handeln med Trijo.

Mycket av det här handlar om att banker inte vågar hantera handel med kryptovalutor, för de är rädda att godkänna tvättade pengar. Men om de inte är närmst handeln och istället får in pengarna via en annan bank - så är de mer villiga.

Har sett att andra kringgår det genom att skicka krypto/eur till en börs som har betalkort kopplat till sig - men det är imho en avgiftsmardröm.

Brasklapp. Jag själv har aldrig sålt och “tagit hem vinst” utan väljer att handla direkt med min Bitcoin istället, eller växlar det till presentkort som jag kan handla med.

1 gillning

@Rune hur gick det ?
är i samma sits

Hejsan,
Johan från Trijo-supporten här! Vi blev uppmärksammade på att det var forummedlemmar som hade frågor om oss så då tänkte vi att det var lika bra att skriva direkt.

Uttag från oss fungerar för de flesta bankerna, de vi vet inte godkänner uttag är ICA-banken och länsförsäkringar. Annars ska det fungera. Viktigaste är att det är ett bankkonto i samma namn som den som har Trijo-kontot.
Vänligen,
Johan

2 gillningar

Överfört till nordea utan problem. 6000kr :slight_smile:
Har endast lönekonto och betala räkningar via nordea så gör inte så mycket om jag skille bli utsparkad

1 gillning

Tack, då vet vi vilka banker man inte ska vara kund hos.

1 gillning