Finns det överhuvudtaget någon räntefond som gynnas av detta och går upp?
(Denna frågan gäller endast insättning av en klumpsumma. Inte månadssparandet)
Om man ska placera en större summa i en räntefond just nu, vilken skulle det vara. Amf räntefond lång har gått ner ca 2% är det läge för den nu eller ska man kanske hoppa över gamblingen om framtiden och stå utanför.
I detta rådande ränteläge så hade jag inte gått in och köpt räntefonder just nu, det är lite likviditetsbrist i speciellt företagsobligationer som påverkar räntefonder, i störst del korta räntefonder.
Du får garanterad avkastning på sparkonto med insättningsgaranti, kanske detta är mer aktuellt just nu?