Någon som vet hur opti gått i år

Hur mycket har opti 100% aktier gått i år?

ping @Niklas-Opti

1 gillning

Det står “till idag”, men när jag håller musen över grafen är den sista punkten 2025-04-01.

Och i bar charten längre ner står inget om datum…

Tips till @Niklas-Opti att hotta upp den sidan

Såg nyss att den har gått ner 10.5% i år

1 gillning

Vad kul att du frågar @Lejonetnummer1 och tack för ping @angaudlinn och yes @yxceqnxs detta ska jag ta upp imorgon med front end-gänget :smile:

I slutet av vårt månadsbrev summerar vi alltid hur det gått för vår populäraste portfölj (Opti 9) och den populäraste portföljen bland de som vill ha en lägre risknivå (Opti 3). Så här såg det ut när vi summerade maj och (i år):
Opti 3 låg risk: +1,2 % (-2,5 % i år)
Opti 9 hög risk +3,9 % (-7,2 % i år)

@anon695175 jag ger dig rätt i sak och eftersom transparens är ett ledord är det bara smickrande om man spanar in vilka fonder vi investerar i och kopierar. Precis som du säger helt klart görbart bortsett från fonder vi kan investera i som bara institutionella investerare har tillgång till.

Även om jag mer än gärna hävdar att Opti är en tjänst för alla så vet jag med mig att vår tjänst passar den som inte vill bygga och underhålla sina portföljer själv över tid. Enligt mig är det ingen idé att argumentera med den som har bra koll på sparande och investeringar, och som sannolikt också tycker det är kul. För alla andra tycker jag verkligen att vi skapat en bra tjänst.

Men…

Vi är alltid öppna för feedback, helst här i forumet eller direkt på mejl (niklas.laninge@opti.se) eller telefon (0707514545) :wave:

9 gillningar