OPTI minus 20% igår?

Jag har aldrig använt fondrobotar, men för att testa satte jag in 10 000 kr på Lysa och 10 000 kr på Opti för några veckor sen. Inget spännande har hänt, det har rört sig några kr hit o dit. MEN igår rasade min OPTI-portfölj (57% aktier, 33% räntor och 10% råvaror) ner med över 20% till ca 8000 kr !?
Ja, börsen gick ner lite igår men knappast så mycket. Och Lysa har bara rört sig några kronor.

Min portfölj hos Opti gick ner 0,8% igår, känns som att du har väldigt stora rörelser.

@Jonas-Opti, kanske kan ge någon förklaring?

Intressant, har du något skärmklipp med en graf över utvecklingen veckorna du varit investerad?
(Har inte Opti själv, vore intressant att se)

Ja 0,8% låter rimligt. Borde inte kunna vara så stora rörelser som i min portfölj. Alla har ju typ samma innehåll mer eller mindre. Eller Opti kanske satsade lite extra i min portfölj och blankade GameStop @Jonas-Opti ?

1 gillning

:joy:
Så måste det varit!

Eller personalen på Opti kanske tyckte de var värda en fet bonus :sweat_smile:

Portföljens innehåll:

Skulle kunna vara en bugg. Mejla dem och fråga.

De har lämnat landet :airplane: :beach_umbrella: :sweat_smile:

3 gillningar

Din portfölj har inte gått ner 23% såvida portföljen inte är kort GameStop.
Definitivt en bugg. Däremot verkar de bara vara kontaktbara via en epostadress? Jag föredrar att bara syssla med företag man kan ringa och få ett svar från direkt.

2 gillningar

Jag märkte också det, kass att det inte går att ringa.
Men har bara en liten testportfölj för att se vad jag tycker om Opti.

Hej, Jonas (VD Opti) här. Självklart är det inte så :slight_smile: utan precis som @emilv säger så en bugg (dock inte hos oss, mer nedan). Allt är som det ska, och ca kl 07 imorrn ser det normalt ut igen för dig @leijon.

Lite mer flavour, för den nyfikne: Du har nyligen startat en portfölj. Precis idag den 28e körde depåförande institut (de som sköter bokföringen för varje depå kan man säga) en tung beräkning som gjorde att fondandelar som handlas just nu på vissa konton inte räknades in i portföljens marknadsvärde. Det får det att verka som att dessa pengar är en förlust – trots att det i praktiken köps fondandelar för dem just nu.

Och det är bara ringa närsom, vi finns alltid här! Man kan alltid få svar över telefon på dagtid, då på 08-612 70 70. För mail så hello@opti.se.

Nu ska jag se till att de inte gör det felet igen.
Ställer ner paraplydrinken borta på någon okänd exotisk ö…alternativt tekoppen i ett insnöat hus i Sollentuna strax norr om Stockholm – your pick :wink:

//Jonas, VD

10 gillningar