Oberoende konsult kring solceller, ekonomi, skatt och regler?

Hej,
Är där någon som känner till någon oberoende konsult som kan hjälpa och ge råd kring installation. av solceller eventuell batteri mm.

Jag tänker en konsult som gör typ samma jobb som Skogstomten (Erik Naessen) gör vid bilinköp.

Frågar man på ett vanlig forum får man en massa besserwisser kommentarer från folk som inte har mycket annan erfarenhet än från deras egen anläggning eller från folk som vill sälja solceller.

Vi har en mindre lantrbruksfastighet och näringsverksamhet, vi vill installerar solceller på stallet. Vi har plats till typ 60-75kWh, men använder kanske 20kWh när vi har köpt oss två elbilar inom ett år eller två.

Det känns fel inte att använda hela ytan, men jag kan inte genomskåda skatteregler och utgifter etcetera och ville gärna ha hjälp av någon som vet vad de håller på med och syftet inte är att sälja deras grejor till mig… jag har förstått att i nuläget är det smartast bara producerar till självhushållning, men vill eventuellt gärna investerar i en större anläggning för inkomst till verksamheten.

1 gillning