Öka andel räntefonder i portföljen 2024

Med anledning av börsnyheterna från svt och dn undrar jag om det är värt att öka andelen av ett månadssparande till räntefonder?

Nuvarande portföljen består nästan endast av globala indexfonder och lite tillväxtmarknad. Funderar nu på att justera månadssparandet och inkludera räntefonder i sken av förväntade ränteutvecklingen. Låter det rimligt eller, ska man bara låta nuvarande månadssparande vara? (Har en lång sparhorisont men är intresserad av att lära mig mer om hur man kan agera i detta läget)

Tack på förhand!

Hur lång?

Mer än 10 år = Gör inget

2 gillningar