Hej. Har lite drygt 50000kr sparat till våra barn. Jag har sparat dem i en kapitalförsäkring. Jag har mixtrat med Fonder lite för ofta och inte lämnat dem ifred. Jag tror inte det gjort så mycket med avkastningen #tur.
Vi månadsspar 1100kr/ månad till barnen men jag skulle vilja ha tips på bra fonder. Jag gillar att köpa, sälja och ombalansera så jag tänker kanske tio olika fonder.
Jag spar själv enl globala barnportföljen men tänker att man kanske ska sprida risken och inte göra en identisk portfölj till barnen, tänker jag fel då?
skulle helt enkelt vilja be om tips på fonder samt fördelning av dessa, hade vart kul med en portfölj som skiljer sig från globala barnporrföljen men det kanske bara e mina hjärnspöken som stör.
Spara enligt “Globala Barnportföljen”, du kan inte sprida riskerna så mycket mera då du får exponering mot hela världens aktiemarknad i den fondportföljen.
Alright. Det är alltså så som jag trodde. Jag har även läst artikeln om barnspar med Claudia och där presenteras andra alternativ av fonder än innehållet av globala barnportföljen. Men jag kanske helt enkelt får skapa en till global barnportfölj