Öppna länkar i forumet i en ny flik

Två förslag

När man öppnar en länk i tex ett inlägg till tex en artikel eller annat på RT eller utanför, så öppnas den i samma fönster och inte utanför. En artikel på en annan hemsida öppnas också i appen.

Detta gör det svårare på flera sätt. Gäller detta en artikel på annan hemsida, tex Avanza, Morningstar etc, så kan jag inte spara som favorit eller på mobilens hemskärm, då artikeln öppnas i appen. Detsamma händer på tex fackbok, men då kan man välja att öppna utanför appen. Hittar ingen sådan funktion här.

Det andra gäller att jag måste backa för att komma tillbaka till inlägget i RT och då förlorar artikeln. Vore bra om länkar kunde öppnas i separat flik eller något, så man enkelt kan växla mellan inlägget och länkad artikel.

Annars tack för en ny bra hemsida och app.

/Martin

Jag håller med Martin! Vore gött om länkarna öppnades i en ny flik istället. Ping @janbolmeson.

1 gillning

Ja det är otroligt störande att länkar öppnas i samma fönster. Standard på resten av internet är att en länk öppnas i ny flik eller fönster. Vet inte hur många gånger jag stängt en flik och undrat var rika tillsammans tog vägen.

Klickar du på en länk med din “middle-mouse-button” så öppnas den alltid i ett nytt fönster. Jag har äntligen lärt mig att göra så per automatik. :wink:

2 gillningar

Det är bättre att länkar öppnas på ett förväntat sätt istället för att alla ska lära sig kringgå dålig design. Men tack för tipset!

2 gillningar

Problemet om en site öppnar länkar i nytt fönster är att det finns inget sätt att klicka för att då få det i samma fönster. Men om de öppnar i samma fönster kan man mitten-klicka eller ctrl-klicka eller höger-klicka och välja att öppna i ny.

Att siter tvingar länkarna till nytt fönster är ett ofog.

1 gillning

Jag föredrar att länkar öppnas i ny flik, det har jag alltid tyckt rimligast och så programmerar jag hemsidan på jobbet. Men jag har snabbt lärt mig att RT är annorlunda och kör nu högerklick + ny flik (eller rättare sagt, vänsterklick + ny eftersom jag kör spegelvänd mus), så det funkar också.

Och hur gör man på mobilen? Gissar att vi är många som läser RT på mobilen. Använder själv olika webbläsare.

På IOS firefox/safari kan du köra ett långt tryck för att sedan välja öppna i ny flik. Gissar att liknade finns på android.

På datorn funkar också ctrl + vänster klick för att öppna direkt i ny flik

1 gillning

I android kan du kan långtrycka på en länk och sedan öppna den i en ny flik.

2 gillningar

Lärde mig häromdagen att på iPad kan man också trycka med två fingrar på länken för att få upp den i ny flik. Funkar tyvärr inte på iPhone, precis som många av de bra multitouch-gesterna :confused:

Ändra här för att få som ni vill ha det :+1:

7 gillningar

Ja, det finns fler ställen där samma sak händer. Tycker inte heller om det. Nu tar jag kontroll. :nerd_face:

Ännu bättre! :slight_smile: Tack.