Finns det intresse att ändra layouten på forumet?

Jag kom över Discourse egna forum och blev glad över hur de har lagt upp det hos sig. Undrar om det är något du också skulle vilja se här?

Här en skärmdump på desktop-läge så ni kan se skillnaderna.

De har lagt in en banner på alla sidor där man kan länka in det viktigaste forumet/RT har att erbjuda som genvägar.

• Ja, ser bra ut!
  • Nej, jag vill inte ändra.
0 röster

Jag kanske är extra seg i huvudet så här på kvällen, men vilket problem försöker du lösa?

4 gillningar

Jag har tänkt göra en översyn under hösten för forumet, så jag tar gärna in feedback. Snabblänkar är en av de saker som ligger högst på önskelistan. Inte helt otänkbart att den nuvarande startsidan försvinner och att forumet blir startsidan.

Dvs. istället för att det är en blogg med ett forum, så blir det ett forum med en tillhörande blogg / podd etc.

5 gillningar

Det låter bra @janbolmeson likt en Tesla med extra utrustning.

2 gillningar

Kul! Jag tänkte även att den som vill kan få vara med och bidra med tips och åsikter. Vet ju att många är riktigt duktiga på sådant i forumet. :slight_smile:

1 gillning

Då ska jag i fortsättningen rek. billigaste Globala indexfonder utan ”smiles” för att folk ska ta mig på allvar .

4 gillningar

Problem och problem… standardvyn som vi har här ”hemma” är att alla trådar från alla kategorier visas efter vad som senast var aktivt. Det innebär ett myller av olika innehåll som visas uppifrån och ned. Om jag mest är intresserad av att diskutera episoderna som kommer ut varje söndag, måste jag klicka mig runt alternativt söka för att hitta de diskussionerna. Och motsvarande för andra typer av ämnen just jag är intresserad av.

Ren och skär informationsarkitektur helt enkelt :slight_smile: .

2 gillningar

Kommer jag kunna hitta enklare alla trådar som handlar om globala indexfonder? Det är bara det jag är intresserad av på ekonomi forum.

1 gillning

Discorse Metas sida ser helt ok ut, väldigt lik mitt mailkonto. :joy: Inget fel med det, kan säker funka bra.

Bara det går att köra mörk bakgrund, så är jag nöjd. :blush:

4 gillningar

Själv vill jag alltid se ljuset i tillvarån. Undviker mörk bakgrund till 100%.

3 gillningar

Men det är ju det som är så bra med den mörka bakgrunden, det är lättare att se det ljusa. :candle:

Men bäst är när man kan välja! :smiling_face_with_three_hearts:

3 gillningar

Det kan bero på att jag läser oftast mellan raderna och det ljusa bakgrunden gör en helhet i sig. ?

2 gillningar

Jacke vad du skriver annorlunda?

Ser inget behov av det, blir bara något till man ignorerar över tid, det viktigaste är trådarna, speciellt de senaste, dvs innehållet på forumet.

Använder inga kategorier och har aldrig använt de heller.

3 gillningar

Jag har ett förslag som kan vara bra för vissa, som löser problem både för mig (som inte vill läsa en massa om indexfonder i parti och minut, Lysa eller fyra hinkar) och för de som vill frossa i detta.

Skapa nya kategorier på toppnivån för typ

• RT rekommenderar: Spara i passiva indexfonder
  • RT rekommenderar: Spara med fondroboten Lysa
  • RT rekommenderar : Fyra hinkar…

Eftersom det allra mesta handlar om detta på ett eller annat sätt kan man exponera dessa ämnen på översta nivån. Den som inte vill läsa om detta hela tiden kan tysta kategorierna. Jag skulle definitivt tysta dessa då allt är redan sagt 1000 gånger om.

Den som vill frossa i det kan välja att göra så och får då vara ifred för de som inte orkar med ältandet av det här. Som underkategorier kan man sen ha en massa frossarvarianter om forskningen kring indexfonder, jag och mina indexfonder, ämnen som Jacke byter mellan indexfonder etc.

Vänligt menat förslag som jag hoppas tas emot konstruktivt. Resten av forumet kan då ha en mer allmän karaktär och att man försöker få majoriteten av diskussion kring ämnena indexfonder, Lysa och fyra hinkar just under dessa kategorier, med underkategorier för “kom igång med…” etc.

1 gillning

Tack för era förslag! Låt mig få återkomma i sommar när jag kör igång projektet med designern. :slight_smile:

Tänker växa ur smiles.

1 gillning

Det skulle vara smidigare för oss som direkt går in på forumet efter att ha besökt rikatillsammans.se :sweat_smile:
Sparar ett klick och lite bandbredd skulle jag gissa.
Nu har ju du all statistik så du vet mer än oss andra.

Kan du länka till tråden ”Jacke byter mellan indexfonder” den låter mycket intressant :sweat_smile:

1 gillning

Intressant + ärligt till 100%

1 gillning

Haha, därför “Forum” kommer före “Börja Här”… :grin: