Pensiono aktier till salu

Hej!

Har ett innehav om 132 aktier i företaget Pensiono som äger och driver Svenska Fribrevsbolaget. Svenska Fribrevsbolaget är Sveriges första och enda försäkringsbolag byggt och anpassat för fribrev.

Läs mer på www.pensiono.se och www.svenskafribrevsbolaget.se

Pensiono genomförde precis en lyckad emission via Pepins och är i uppbyggnadsfasen. Läs mer här: Pensiono - Information om bolaget | Pepins

Jag har en post om 132 aktier som jag letar efter köpare till. Som @janbolmeson brukar säga är det ju lite bökigt att handla med onoterade aktier eftersom man måste leta upp en köpare själv, men det är precis vad jag försöker göra nu. Jag är inte i akut behov av pengar men vi avser köpa hus inom förhållandevis kort tid och håller på att försöka säkra hem så mycket pengar jag kan, därför letar jag köpare.

Pris kan diskuteras men tänker mig ett pris strax över emissionskostnad, som blev kraftig övertecknad, på 100 kr/st.
Jag har aldrig sålt onoterade aktier såhär, bara lite via Pepins där de sköter de administrativa bitarna, så ber om ursäkt om ett eventuellt köp blir lite trögt. Engagemanget bör ses långsiktigt då de är i uppbyggnadsfas, men med goda utsikter framåt.

Hör av dig om du är intresserad så kan vi kanske knåpa ihop en lösning!