Jag har testat Pepins en del, allt har fungerat bra, pengarna vid försäljning kommer till dig inom en vecka och har aldrig varit ett problem.
Beror väldigt mycket på vilket bolag du har investerat i, om du t.ex investerade i Alvesta glass och Spiltan har du fått en otrolig utveckling. Samma om du nappade upp Paradox innan dom blev noterade på börsen.
Sedan finns det en baksida med detta som är konkurser, nyligen konkursade Kronfönster och alla aktieägare där fick se sina pengar försvinna. Detta är en större risk för onoterade bolag.
Pepins har som du säger två sätt att handla, den första är vid en nyemission, detta är den första gången bolaget ska handlas, då tar dom in pengar till bolaget genom att allmänheten får investera (Funkar likadant när bolag noterar sig på börsen). Det andra är att efter en nyemission på Pepins så ska bolaget börja handlas frekvent, detta för att aktieägare ska kunna köpa och sälja aktier på en handelsplattform, så man inte blir sittandes fast i bolaget för alltid.
Men det är en seriös sida med en väldigt bra support, om du är intresserad av något speciellt bolag där så kan det absolut vara intressant att investera i. Däremot väldigt mycket högre risk än på börsen!
Väcker denna tråden till liv igen. Finns det fler på forumet som vill dela med sig av sina erfarenhet av handel hos Pepins? Är själv lite sugen på att börja snegla på investeringar i onoterat, undrar om detta är en bra plattform att debutera på, eller finns det bättre alternativ för oss vanliga dödliga?
Jag brukar avråda från handla onoterat på grund av alla problem som följer med det. Men, om man ändå bestämmer sig för att göra det, då skulle jag säga att Pepins är ett av de bättre ställena. Har handlat en del via dem - framförallt Spiltan (investmentbolaget, inte fonderna).