Pepins går i graven

Pepins går i graven.

Verksamheten kommer successivt att stängas ner till dess att den är helt avvecklad.

Till följd av det rådande marknadsläget har det varit svårt att hitta långsiktig finansiering av Pepins verksamhet. Det inkluderar att hitta finansiering till den planerade affären med Navian Tech. Därför har parterna gemensamt träffat en överenskommelse att avbryta affären, utan några ytterligare krav på varandra. Styrelsen har även landat i beslutet att avveckla Pepins.

Här kan du läsa hela Pressreleasen [PDF].

Synd tycker jag. Jag tycker Pepins var en bra platform.

Själv sitter jag på ett antal aktier hos dem och är väl ärligt inte helt i det klara med vad som kommer hända och nästa steg därefter.

2 gillningar

Hade detta på känn, men väldigt tråkigt att det läggs ner. Undrar vad som händer med investeringarna i de av Pepins uppsatta strukturerna (holdco). Utan deras administration och marknad för innehaven lär det bli stora förluster.

Någon här på forumet med väsentliga innehav som kan dela hur ni kommer agera?

Totalt missat denna aktör.

OK… nu är det iaf spiken i kistan för Pepins.

1 gillning

Nope. Pepins, aktie plattformen med 9 liv.
“Mer info inom kort
Pepins avveckling avbruten”

Positivt om pepins blir kvar tycker jag!

HAHA! Vad händer? … xD

Jo, tycker också att konceptet med pepins är bra. Bevisligen en jävligt dålig aktie-investering dock!

Jag fick detta mejl idag.

Pepins avvecklar verksamheten

Pepins påbörjar en avveckling av sin tillståndspliktiga verksamhet. Bakgrunden till detta är att bolagets ägare har valt att inte fortsätta finansiera verksamheten. Som en konsekvens av detta kommer Pepins inte längre att erbjuda plattformens medlemmar, aktieägare i plattformsbolagen och bolagskunder några ytterligare finansieringsrundor eller handelstillfällen.

Framgår även på webbsidan: https://pepins.com/

2 gillningar

Yep. Nu är det nog slut tänker jag mig.
Varit en del fram å tillbaka, men låter som att de är trötta påt.

Av nyfikenhet, vad är/var det för något?

Aktier i små företag. Om jag minns rätt så hade de även företagsobligationer ett tag.

1 gillning