Pepins nya ägare

Hej!
Jag läste artikeln i affärsvärlden och undrar om det är nån här som vet nått mer om de nya ägarna det skrivs om? Hur illa är detta?
Spiltan är ju tex ett seriös bolag som väl inte borde vara involverade i nått sånt här! Pepins i händerna på aktieskojare | Affärsvärlden

4 gillningar

Hej Thomas, har tyvärr inte A.V. och kan därför inte kommentera vad man skriver där
(delge gärna) men ha hört en del rykten om “nya” bolagets ägare. Har själv innehav i Nordberg o Partner, är vi fler här??

2 gillningar

Vet du vad kopplingen är mellan Norberg och p och pepins?

Nu kom de mer om detta

Några svar från Pepins VD

Vad är din kommentar efter avslöjandena om personerna bakom Aktiegirot?

”Mycket av den där artikeln handlar ju om Norberg & Partners. Vår köpare är Aktiegirot, men så finns det ju kopplingar däremellan. Det är fortfarande nytt för mig i det som har publicerats. I övrigt så har jag ingen kommentar till det.”

Vad säger du till medlemmar i Pepins, som kanske blir oroliga när de upplever en koppling mellan Aktiegirot och Norberg & Partners?

”Via media har jag egentligen ingenting att säga till våra medlemmar, utan vi sköter ju en kommunikation till dem. Och återigen, det här förvärvet är ju fortfarande inte genomfört utan det ska ju prövas av Finansinspektionen före själva förvärvet.”