Hej!
Jag har följt podden sedan en tid tillbaka men aldrig hängt här på forumet (som jag däremot hört det talas gott om i avsnitten
). Så jag inleder mig premiär här med en fråga.
Hur skulle ni placera ett kapital på en kapitalförsäkring om pengarna förväntas tas ut inom 1-3 år? Jag vet att det kanske inte är helt optimalt egentligen att ha dem placerade med så kort tidshorisont och att sparkonto hade varit ett rimligt alternativ. Men vad är det närmaste man kommer ett sparkonto vad gäller förväntad avkastning och risk på en kapitalförsäkring? Är det räntefonder som gäller för hela slanten då? Hur bör jag tänka kring fördelningen mellan korta och långa räntor med så kort tidshorisont? Vilka fonder är vettiga att kika på?
Tack!
/S