Premiepensionsplacering

Hej, testade för någon månad sedan att använda pensionsrådgivartjänsten LifePlan angående placering av min premiepension. Idag har jag allt placerat i AP7 Såfa, 100% (ca 20 000kr). Jag är 28år idag. Så min fråga är. Vad tycker ni om rådet nedan? Stanna kvar med allt i AP7 såfa eller dela upp det enligt nedan förslag? :slight_smile:

Förslag:

AMF Räntefond Kort (0,1 %) 29 %
SPP Aktiefond USA (0,16 %) 26 %
AP7 Räntefond (0,04 %) 24 %
Swedbank Robur Europafond MEGA (0,19 %) 14 %
Swedbank Robur Östeuropafond (0,29 %) 7 %

Antar att du fått svara på lite frågor om hur du ser på pengarna och där gett svar som genererar den (i mitt tycke överdrivet) defensiva placeringen i 53% räntor.

Med sparhorisont på 25-30 år finns det väl inte så mycket som talar emot 100% aktiefonder eller 90/10?

Jag skulle rekommendera dig att stanna kvar.