Jag vore tacksam för tips och råd och hjälp med min privata tjänstepension. Jag har ett jobb utan kollektivavtal och behöver därför en privattjänstepensionslösning.
Jag har tittat på Avanza men de verkar endast erbjuda tjänstepension till egenföretagare.
Jag vill helst undvika att pengarna är låsta så att jag inte kan flytta dem, och vill undvika höga avgifter. Har ni förslag på var jag ska skaffa tjänstepension?
Jag har en lön över 50.000 i månaden. Företaget vill inte löneväxla. De ger mig 7,5% i pensionspengar varje månad som jag vill sätta in på ett tjänstepensionskonto och få skatteavdrag på, istället för att bara spara på ett sparkonto.
Jag tror att det är detta är det smartaste för mig att göra (förutom att byta till jobb med kollektivavtal). Har jag rätt?
För att jag betalar skatt på sparpengar på ett ISK men inte på sparpengar på ett tjänstepensionskonto i och med att jag inte har tjänstepension via jobbet.
Jag vill låsa mina tjänstepensionspengar och i gengäld slippa betala skatt på summan jag betalar in.
Ja, om man inte har någon tjänstepension alls så kan man göra så. Därav länken jag la upp.
Jag har för mig det idag heter pensionsförsäkring och jag hade sökt info om det hos de större bankerna. De har nog alla lösningar för detta.
Vet ej om nischbanker har det.
Har inte kollat upp om IPS fortfarande gäller för dig eller om IPS inte finns längre för nya konton.