RikaTillsammans-appen

Råkade avinstallera RT-appen, men hittar den inte igen på Google Play. Var kan jag hitta den?

Finns det (har det funnits) en RT-App?

Du menar inte Discourse?

1 gillning

Blir osäker nu. Jag kanske bara hade lagt RT i webbläsaren på skärmen, men hade för mig att jag inte såg någon webbläsarlogga. I webbläsaren ser det webbläsaraktigt ut, men nu när jag la den på hemskärmen och öppnar har allt anpassat sig och den ser mer ut som en app.

Det har i alla fall funnits en app. Använder den nu, men hittade inte heller den i play butiken. Verkar ha plockats ner, oklart varför. Uppdatering på gång ? @janbolmeson

Oj, inget som jag känner till tyvärr. Det är precis som ni skriver DiscourseHub-appen (android). Här är den för Apple-enheter. Det finns även en som heter Fig för Apple, men jag är inte jätteförtjust i den.

Sedan så köper jag in forum-tjänsten så tyvärr inte riktigt insatt om det är någon uppdatering på gång eller så. Sorry!

Tror att man kan skapa en genväg som ser ut som en app i Android. Så har jag det. Men är nog egentligen ingen app, utan är en genväg till hemsidan och den öppnas inte i Chrome utan på något annat sätt.

Ska gå i göra något liknande om man går via webbläsare och sedan till lägg till på startsskärmen. Blev dock inte riktigt lika.

Ja, i Edge väljer du bara Lägg till på skärm. När man trycker på ikonen och forumet möppnas, ser sidan dock mer skärmanpassad ut än via webbläsaren. Vilket är lite märkligt. Har gjort det med andra sidor, men då ser det ut som en webbläsare.

Tror dock att det fanns en app förut. Får se vad de säger.

Den öppnas i web view vilket enkelt sagt kan beskrivas som chrome med några saker borttaget så som UI: t i webbläsare. Tänk på att om du vanligtvis använder en adblocker, t ex den som finns i Brave, inte fungerar här. Nu har inte RT reklam så det kvittar ju här. Sen går det att installera andra web views med adblockers men det är ett annat kapitel…

(Många appat i play store är egentligen bara hemsidor som renderas i web viewn)

3 gillningar