Sammanställning av leasingerbjudanden?

Testar att fråga i den här tråden då här verkar finnas många klocka bilköpare. :slight_smile:

Finns det någon bra site med uppdaterade leasingpriser på olika bilar?
Blocket är ju mer eller mindre hopplöst då det kommer massa alternativa finansieringar även om jag väljer “Leasing” som filter.

Jag skulle vilja ha en samlad sida där jag kan sätta miltal, typ av bil och scrolla bland erbjudanden.

Eller behöver jag sitta och kontakta massa olika bilsäljare för att få “Offert” på mer eller mindre fasta priser?

3 gillningar

Följer, har också tänkt på att det saknas. Typ som bredbandsval eller liknande.

2 gillningar

Precis så!

Det är nog inte så svårt att bygga, det svåra är väl att få med sig handlarna på en sådan plattform.

Men många leasingavtal är ju vad dom är, känns löjligt att behöva ta in en “offert” för att få koll på ett pris.

1 gillning

Tror det blir svårt att få med handlare. De vill ju snacka upp eller ner olika bilar. De vill ju också att den som alltid kört t.ex VW skall gå in och snacka med dem. Inte på ett enkelt vis se att se kan få en fullsmetad Seat eller Kia för mindre och då åka till dem och provköra för att se om det verkligen skiljer så mycket att det är värt 1500kr extra i månaden.

Men för oss konsumenter vore det bra, och om det går att dammsuga erbjudanden och sedan paketera dessa på ett snyggt sätt.

3 gillningar

Ja, som det är nu är det ju ett jäkla jobb att köpa ny bil. Speciellt när man som mig bor lite off, i min lilla stad finns bara 3 märken representerade, bara ett av dom är jag egentligen intresserad av.

Men, det blir väl maila och ringa runt…

1 gillning

Jag har en bevakning på Blocket där jag angett ”kampanj” som sökord och ställt in filtret Leasa som ägandeform. Går ju att ställa in ytterligare filtreringar om man önskar.

Fångar ju inte upp allt så klart, men bättre än ingenting.

3 gillningar

Jo, jag jobbar med filter och bevakningar där också. :+1:

1 gillning