Företagsleasing ser kontraktet rimligt ut?

Jag har bara leasat bil en gång tidigare o då var det från bilfirman i stan, denna firma ligger i Sthlm o jag har inte haft möjlighet att kolla på bilen live😔

Det är ett utkast/förslag , för att du ska kunna se om det passar din budget. I slutligt kontrakt justeras alla avgifter. Första avgift blir kanske 20%.

Passar detta dig och ditt företags ekonomi?

Hurvida restvärdet är högt eller så beror ju på vad det är för bil etc.
Av ren nyfikenhet, varför har du inte valt en bil du kan känna och klämma på?

Om du enda inte köper på din ort har du kollat priset på bilen hos någon annan?
Har du tagit leasing offert från någon annan?

Tycker den är något dyr jag ligger min kostade nästan samma men min leasing ligger på 1000kr mindre.

Jag tycker oxå leasingavgiften ligger så högt, är det alltså att de santander har så kass ränta?
Utan ränta borde det ju ligga nåt på 7000 i mån eller är det jag som missförstår?

Ja nä det hade absolut varit bättre å köpa ngt jag kunde titta på, vi har snart letat bil i 9 mån planen har hela tiden varit hybrid 7-sitsig, vi är så trötta på el bil nu, väntar tvillingar o har snart 4 barn under 4, så suv funkar inte, vi hade en Ford som vi beställt, men de fick problem m produktion så bilarna är nästan ett år försenade, enda hybrid vi hittat nu m tillräckligt stor bagage säljs tyvärr bara som beg (multivan), då de nya är slut de också till i höst. Så nu jagar vi bil på blocket o det är inte supersmidigt höggravid osv

Menar du att jag kan kolla om man kan leasa samma bil av någon annan?

Ja, kolla med annan typ Wasa kredit (Länsförsäkringar).

Är den begangnad kanske du kan försöka pruta. Nya bilar burkar jag höra med flera bilförsäljare och ta den med lägst pris.

Jag kan inte ställa mig till månadsavgiften utan att veta vad det är för bil , ålder , värde etc.
Den kanske är hög eller låg.

Tolkar jag det rätt om den ska leasas på ditt/ert företag?
I texten kring bilbehovet lät det mest för privat körning.

Som rådet du fick ovan kan man fråga flera institut om samma bil. Bara ange reg nr.

1 gillning

Ja precis företagsleasing finansiell, förmånsbil.

Tyckte bara att om jag delade kostnaden på 36 mån så landade det på ish 7000 kr men leasingen ligger på 10 000 kr drygt tänker att det är räntan, men ska det verkligen vara så mkt?

Räntan är beräknad ca 12% om jag inte tänker helt tokigt.

Jag har 3st av liknande bilar,wv, i skåpversion(ej multivan) uttagna på leasingvtal för ett år sedan med ränta på 8,5% .

Så av den anledningen känns räntan relevant , hög men inte i ockerpris direkt. Den är ju heller inte fastställd utan bara föreslagen.

Jag lyfter dock momsen på de tre bilarna. Den kostnaden måste ju du ta helt.

P.s i Annonsen får säljaren in en månadsavgift på 2800kr?? Du får kontakta dem och kolla det.
Vilka de samarbetar med och hur de räknar.

Kolla fler alternativ
Och Grattis till tillskottet :partying_face:

Tror du tänker tokigt får den till 7,95% när jag använder en räknare online.

Vilket är en ok ränta.

Bra, Bättre upp :smiley: