Hej! Min sambo håller på utbildar sig till samtalsterapeut/coach och tänker ha det som bisyssla. Hon jobbar nu inom vården som inhoppare. Problemet är att eftersom det är en bisyssla så blir det ju för dyrt att hyra något ställe på heltid för att köra detta. Ni som är kreativa, har ni några idéer hur man skulle kunna lösa detta problem? ![]()
- Ibland finns mötesrum på bibliotek.
- Nischa sig som samtalterapeut i naturen, i.e. coachningen sker på skogspromenad. Kanske till och med ger bättre effekt?
- Hyra rum av annan verksamhet som har andra öppettider och därmed ändå står tomt.
Hur bor ni? Det naturligaste vore väl att börja där, om det nu ändå är en bisyssla vi pratar om.
Jag kör CoachWalks vilket är fantastiskt - svårt stå stilla mentalt om man är i fysisk rörelse. Men inte nödvändigtvis lämpligt för alla typer av samtal, beror nog på.
Tack, ska kolla upp dina tips!
Bor så pass långt borta från civilisationen så inte många som vill köra hit ![]()
Ja precis, kan ju funka!
Ett tips är att ta kontakt med andra terapeuter och gå samman. Alla har nämligen samma läge. Min fru delar en lokal med tre andra i stan till exempel.
Investera i en husbil så har ni ett mobilt terapicenter ![]()
Inte så dum idé!
Coachning online. Ger också fördelen att “kunderna” inte behöver vara i närområdet vilket är trevligt med för kunden om det är mera personliga saker som ska avhandlas under samtalen. Kan ju vara skönt då att det inte är någon bekants bekant eller liknande.
Ja, det är sant. Då är inte inte begränsad geografiskt ![]()