Nån här på forumet som funnit en lukrativ bisyssla? Vad gör ni?
Jag är mjukvaruutvecklare och tror att det är lättare hitta bisyssla inom IT. Dock jag känner inte mig motiverad att jobba extra för en gång betalning. Så jag började en niche blog i min tech stack. Varje inlägg i blog ta med besökare. Google Adsense betalar 10 USD för varje 1000 besökare i genomsnitt. Min blog har bara fyra artikel nu. Jag har inte haft tillräckligt med motivation sedan förra året. Men blog har runt 2600 besökare per månad nu. Det betyder 26 USD per månad som en potential.
Jag ansökte Google Adsense men jag fick avslag för att jag har inte tillräckligt artikel. Jag tror att de vill att du har 10-15 artikel åtminstonne för att ge dig Adsense medlemskap.
Jag kan förmodligen tjänar flera tusen kroner med mjukvaruutveckling med en gång betalning. Dock jag känner mig mer motiverad om jag lägger ner tid på något som kan bli skalbart i långsiktigt. Jag ska publicera mer artikel i detta året och estimera tjäna nästan en tusen kroner per månad.
Om man har erfarenhet i niche kan man tjäna pengar med blog.
PS: Du kan fixa min svenska. Jag lär mig fortfarande det.
Jag målar, ställer ut och säljer tavlorna. Det är väldigt givande att ha en bisyssla där jag får vara kreativ på ett helt annat sätt än jag kan vara i min profession (advokat) och som samtidigt ger en extra inkomst.
Hur tänker du att du kan ha en bisyssla inom IT? Kanske möjligtvis genom att hålla utbildningar, skriva böcker eller blogga. Det går ju såklart att ha två projekt, ett på dagen och ett på kvällen mot någon annan kund, men då bör man nog vara egen företagare.
Ofta är det ju längre uppdrag/projekt man binder upp sig för, det är ju inte som inom vården till exempel, där man kan ta extra “arbetspass”.