För mycket energi över trots heltidsjobb

Jag jobbar som anställd konsult som systemutvecklare och älskar mitt jobb. Företaget jag jobbar på är inriktade på hälsoinformatik vilket är otroligt intressant och känns som en stabil bransch.

Chefen uppmuntrar till vidareutbildningar och vi får verkligen bra chanser att hålla oss uppdaterade kring det senaste (inom såväl AI som harmonisering av hälsodata).

so far so good,

Jag vill ha ett jobb utöver min nuvarande tjänst. Jag är utbildad statistiker och ekonom.

Kan systemutveckling, .NET, python, javascript och webbutveckling. Även marknadsföring, meta, Google ads..

För att detta inte ska låta som en jobbannons - det jag vill ha era tips om -

Hur hade ni gjort i min sits? Startat eget? Sökt deltidsjobb?

Jag jobbar gärna inom samma område som mitt ordinarie yrke, eller inom statistik/analys, men kan egentligen tänka ännu bredare.

Har jobbat med rekrytering/search och brinner lite extra för att utbilda, motivera och hjälpa ungdomar/unga vuxna att komma ut i arbete. kanske det är ett till alternativ att lägga min energi på?

tacksam för all feedback och tips jag kan få! någon som känner igen sig?

1 gillning

Om du älskar ditt jobb kanske är det ett sidoprojekt du behöver. Är själv utvecklare och sysslar med sidoprojekt som ger mig energi vid sidan av ett 9-5 jobb.

Antingen bytt jobb till ett mer stimulerande. Eller börjat titta på mitt liv utanför jobbet.

T.ex. ideella engagemang, privata projekt eller sommarstuga/vad annat man vill pilla med.

2 gillningar

Skaffa barn

18 gillningar

Nåt inom sälj på provision kanske? Ska du ha en timersättning kan det lätt bli stökigt när båda arbgivarna vill ha dig i möte samtidigt. Men vid provision/resultatbaserat bör du kunna styra tid mm själv.

Är inne på samma spår som några andra. Hade dejtat hejvilt, skaffat barn, husdjur, eller andra trevliga engagemang utanför förvärvsarbete.

1 gillning