Precis. Rullar själv på Adidas Superstar (undantag sommartid) och så lär det förbli ![]()
Ja, jag fattar inte hur man kan ha skinn/fin skor en hel dag. Andas ju inte ett dugg, mina fötter simmar i svett.
På kontoret brukar jag bara sitta med strumpor till och med.
Randsydda läderskor av oxfordmodell är vad du ska satsa på om du ska ha ett par som fungerar till allt.
Det tar ett tag att gå in dem, men när de har format sig efter foten blir de mycket bekväma. Och du kan ha dem hur många år som helst om du underhåller dem, när sulorna blir slitna går du bara till skomakaren och får dem bytta för en hundring.
Rekommenderar också RM Williams. Har sju par, äldsta från 1999.
Visst, de kostar drygt 6 men håller (och kan lagas) i minst 10-15 år.
Jag har de med lädersula och så har jag låtit en skomakare sätta dit en tunn gummisula.
Skulle jag köpa nya nu skulle jag köpa de som har en halvtunn gummisula i original. Vi har ju ett bedrövligt klimat.
Nu blev jag sugen på att prova dessa, hittade några riktigt snygga modeller. Är de varma eller köper man ett varmt par för vintern och ett annat för sommaren?
Nja, de är inte varma, så inget för en kall vinter. Bäst vår + höst, men kobojsarna i Australien kör dem året runt.
Ja, de är bra. Men passar bäst när man jobbar i trädgården eller är i stallet.
Var på Docksta sko idag. Deras fabriksbutik, mycket fina skor! Tillverkade i Docksta av svenskt läder. Kolla in hemsidan vettja
Jodhpur Cecina JW är en snygg och bekväm sko till bra pris.
jag har köpt 2 clarks, en superbekväm och en mindre så. tipps är att prova i affären istället för online - andra paret var för smala för mina fötter.
jag har opersonligen vart förtjust i Copenhagen shoes senaste åren.