Hejsan!
Någon här som investerat i antingen Tangy Market eller ANote Music och kan hjälpa mig förstå hur jag bör fylla i detta i min deklaration?
Det mest logisk tror jag är att jag bör skriva in det i K4 som övrigt och då skriva in varje investering oxh utdelning för sig - så som det står för aktier och deras utdelning… någon som har koll? 
Enklast är att du justerar summan i 7.2 Ränteinkomster, utdelningar, vinst från bilaga K4 avsnitt C m.m och sedan bara preciserar vad det handlar om under övriga upplysningar (inte enskilda utdelningar utan att det är utdelningar X kr från från XX och Y kr från YY).
Tack, det lät smidigare. Om jag sålt innehav, kan jag klumpa ihop detta också eller ska det in i K4 på övrigt?
Om du menar att du gjort en kapitalvinst på avyttring av innehåll, ja jag skulle bara klumpa ihop vinsten. Om du absolut vill kan du skicka underlag via kundtjänst (det är bara skriva typ underlag till min deklaration) och sen om de vill se något annat eller att det görs på annat sätt så ber de om det.
Generellt, man ska inte vara rädd för att göra fel eller böja sig baklänges och spendera massa tid för att få det millimeterrätt innan man vet vad som egentligen krävs. Saknas något eller de vill ha det i en annan form så kommer man bli kontaktad. Jag missade att beskriva en kreditförlust för något år sedan, och när jag gav underlaget så blev jag informerad om att jag dessutom hade lyckats summera fel på en post och skulle betala mindre i skatt.
1 gillning