Ja, nu har jag deklarerat för inkomståret 2024. Får tillbaka drygt 2200:- vilket man får vara nöjd med. Någon mer som redan har deklarerat?
är inte 18e första dagen man kan deklarera. . har inte ens försökt då 18e är det som står på skatteverkets hemsida
Dom tjuvstartade.
Vilka banditer!
Jag ska sätta mig och pedagogiskt deklarera ihop med mina kids. Dels för att de ska lära sig och dels för att jag och den äldste har ett bolån på hans lägenhet ihop, så det finns justeringar att göra så han får ränteavdragen.
p.s. Det blir alltså ännu mer att pröjsa in för undertecknad. #kränkt
Nyss gjort, drygt 15 000 tillbaks
Jag skickade in min efter middagen
Skickade in min alldeles nyss
En till här! Jag vet att det är fel men det känns alltid gott att ”få tillbaka” en liten slant.
Deklarationen klar, återigen skuldfri
Skall göra min i kväll, första gången jag skall fylla i en K6 för försäljning av lägenhet med vinst som skall betalas. . har fått nån “.sru” fil från mäklaren att ladda upp. . .se hur det går.
Och hur dom 80.000:- jag betalade in i förskott “syns” på deklarationen. .
Inlämnat och klart. K12 annars klick, klick, next, next, sign.
Lite strul med signeringen men det funkade efter flera försök. Överbelastning?
Före 06 var det inga problem så säkert överbelastning! Skönt att ha det gjort.
Jag förstår inte? Jag får ju alltid restskatt pga av ISK konto
Hur gör ni andra? Skickar ni in pengar till skattekontot varje månad?
Jag har precis betalat 29,000kr i restskatt.
Bad jobbet dra extra skatt. Kvarskatten suger
Jag har en mystisk förtryckt post från Max Matthiessen Värdepapper AB i min deklaration under schablonintäkter.
Dvs, inget skickas innan det är utrett!
Nej det låter som merarbete att ta det varje månad, jag betalar in summan över 30 tusen i februari och resten efter jag deklarerat.
Låter som någon form av tjänstepension?
Även jag avvaktar detta. Någon som har koll?
Läser följande på Flashback, vet dock inte om det är stämmer:
“Verkar bero på att Max Matthiessen Värdepapper AB skötte fonderna åt SAVR AB, men under 2024 så tog SAVR över det och sköter det själva numera.”
“Det stämmer. Det brukade stå Fondab AB på kontrolluppgiften, eftersom det var Fondab som administrerade fondinnehaven åt SAVR. Detta var man tydlig med gentemot kunderna, så det var inget jag reagerade på. Att det på årets deklaration står Max Matthiessen Värdepapper AB beror på att de förvärvade Fondab 2023 och fusionerade in dem i Max Matthiessen under 2024. Det tror jag aldrig SAVR informerade sina kunder om, så det är nog många som kommer att bli förvirrade.”