Jag har grävt en massa i mina papper och får det till:
Ingående värde 2024 Kvartal 1 + insättningar i Januari 2024 ligger hos Fondab (Rapporteras som Max Matthiesen Värdepapperstjänst).
Efterföljande ingående värden och insättningar ligger i SAVRs egna plattform (Rapporteras som SAVR AB).
Man kan se det i deklarationsunderlagen hos Savr 2024 för kontot att ingående värde är 0 kr. Lite insättningar (som är februari + mars 2024).
Sedan hoppar värdet på kontot kraftigt upp för ingående värde Q2.
Jag fick det till att det matchade rätt bra genom att ta kontrollbeloppet och dividera med schablonräntan, dvs:
Kontrollbelopp (Max Matthiesen i deklarationsunderlagen) / 0.0362 = ca ingående värde Q1
Så då va det gjort…K6 va lite meck, bifogade en klar K6 men va tydligen tvingad att ta bort den “tomma” efter jag bifogat. .
Betalat in 80.000:- i förväg men får tillbaka 13.300:- av dom. . så alltid nått
Japp, nu har jag och sonen synkat (så han får hela ränteavdraget på sitt bostadslån) samt skickat in. Jag avrundade kvarskatten uppåt så nu borde jag få tillbaka några tior.
Yes! 8000 skatt som jag lyckades förskjuta från förra åtet till i år. Hade ju ca 25% avkastning 2024 så restskatten ger mig ca 2000kr extra i avkastning. Grejt!!
Har fått lite frågetecken på hur deklarera vinst på aktiefonder köpta 2004. Vinsten är förifylld, men det framgår inte hur den är beräknad, om det är 30% rakt av eller om hänsyn tagits till schablonmetoden. Uppgången är antagligen mer än 400%. Blir till att leta efter 20 år gamla köpnotor
Om det visar sig att de räknat utan schablonmetod antar jag att jag måste ta bort uppgiften och bifoga K4 manuellt?
Jag antar att du vet vad du sålde aktiefonderna för? Då är det bara att räkna med schablonmetoden. Om det visar sig vara mindre än förtryckt så är ju sannolikt det faktiska omkostnadsbeloppet använt.