Hur många fick tillbaka/betala på deklarationen?

Är nyfiken på om ni får tillbaka pengar eller får betala på deklarationen?
Själv fick man betala 11k…
Jäkla isk skatt :wink:

• Fick tillbaka :partying_face:
  • Fick betala tillbaka…:unamused:
0 röster
1 gillning

Stort grattis. :partying_face:

9 gillningar

Ironi eller du läste fel? :joy:

Kvarskatt = gratis lån från skatteverket.

Så nej, var ett genuint grattis. :blush:

12 gillningar

Håller med, stort grattis :tada:

Om du har hög kvarskatt (11 k) p.g.a ISK-skatt innebär det att du har stort innehav på ISK. Ett bra tillfälle att fira att du har stora tillgångar :partying_face:

4 gillningar

Klokt sätt att se på det. så länge man investerar dem är det bra. Köper något onödigt mindre bra.
Men jag investerar det mesta så jag borde vara nöjd även om det är surt nu :sweat_smile:

Hur gick det själv? :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Får alltid kvarskatt, så firar varje år. :partying_face:

4 gillningar

Stackars mig, fick tillbaka några hundralappar :joy:

6 gillningar

Har inte fått någon deklaration ännu så då är de svårt å veta om man får tillbaks eller får betala…
Magkänslan säger att de blir å betala…

1 gillning

Tack vare att lysa är så bökigt med isk överföring. Fick jag manuellt överföra 500 k. Resultatet blev restskatt på 4300 :sob::joy:

1 gillning

Håller med. Värt 10 tusen restskatt om man tjänar 60 tusen på det :champagne:

2 gillningar

39k tillbaka blir det ungefär

1 gillning

26 papp tillbaka :money_mouth_face: Blir till att föra in i mina egenhändigt komponerade balansräkningsajt. Den är fritt tillgänglig och helt gratis för den som vill hänga med på resan mot större förmögenhet. För in tillgångar och skulder för att få nyckeltal kring din ekonomi, graf över din utveckling och möjlighet att simulera hur nettoförmögenheten utvecklas över tid.

Håll till godo!

1 gillning

Lite lägre kvarskatt än väntat.

1 gillning

Kvarskat 35000 sek …:hot_face::scream::sob: aldrig i hela mitt liv har jag fått så mycket@
Fick förra året 13000 sek i kvarskatt och räknade grovt att det skulle bli ca 25000 i år…sparade varje månad dvs norpade x sek från mitt övriga sparande men det visade sig att jag hamnade helt fel…blir så frustrerad…det är ju jätte krångligt att räkna ut hur mycket det blir i ISK skatt så att man har tid att lägga undan…

All tips och råd om hur ni räknar ut i förtid och…vart tar ni dessa pengar från för att betala?
Sparar till pension…
Och…hur skall man göra/tänka vid pension om man inte har nåt bo lån längre som man kan kvitta mot sitt kapital på ISK och sparkonto?
Hur gör ni som är i FIRE/Pension idag🤔

Kolla upp skattejämkning. För de flesta blir det mindre kvarskatt nästa år om du fyller in en sån nu direkt. Då justeras istället skatten som dras varje månad på din lön.

Om du skriver in en extra 100 000 kr i kapitalinkomst så drar de 30 000 kr extra utspritt över året.

Sen förstår jag inte vad ni menar med att det har just med ISK att göra. Det dras ju preliminärskatt fyra ggr per år från mitt KF och ISK. Har ni sluppit det på något sätt? En ny förmånsnivå på Avanza som jag inte känner till?

1 gillning

Avanza drar ingen preliminärskatt från ISK iaf

4 gillningar

Ajdå. Jag blandade ihop det med KF.

Samma här. 34k att betala.

15tkr tillbaka