Ja September månad och jämnt årtal.
Det är statistiskt säkerställt nu! 
Vem vet
Sättningen började kanske i fredags…
Ja varför inte. Med dagens överdrivna kurser som främst drivits av småsparare som haft pengar över under pandemin, så kan röda siffror trigga igång en massiv försäljning i rädsla av att man kommer förlora vinsten man räknat med, nu när många vill börja leva igen när restriktionerna tas bort.
Ju fler som dansar nära utgången desto nervösare/känsligare bör marknaden bli. Vad som triggar kan vara vad som helst.
Jan 2022. Det börjar redan nu skaka med Evergrande, men så länge det finns hopp på marknaden kommer inget ske. Det är först när tillräckligt många känner “nä nu jävlar måste jag nog dra mig ur” som det sker, och då går det undan. Det var väl en rätt kraftig dipp redan 2007 som föregick kraschen 2008? Men ändå pratar man bara om 2008. Jag tror att börsen kommer få hicka ett par gånger nu under hösten, men eftersom ingen vill att undergången ska ske så händer det på riktigt först i januari/februari.
Vet inte vilket index den här tävlingen gick efter, men idag gick Stockholmsbörsen (OMX Stockholm PI) in i en officiell björnmarknad (-20% under minst 2 månader av nedgång).
I skrivande stund så ligger OMX Stockholm PI -21,03% för året och dess pik.
-20% på max 30 dagar var det sagt, så tävlingen är inte avslutad.
Fast definierade vi vilken ”börs” som skulle tappa?
Nä, men jag tror inte att någon tänkte på ryska börsen.