Tjurmarknaden på väg ner

Läste att en känd investerare säger att börsen är på väg ner inom snar framtid hur ska man veta det i förväg?

2 gillningar

Det är väldigt svårt att veta i förväg helt enkelt. Vad hade personen för argument för sin tes?

4 gillningar

Där kan du läsa

Om du läser tillräckligt många artiklar varje dag så lär du hitta folk som säger upp och folk som säger ner, varje dag.
Nån dag kommer vissa ha rätt. Lite svårt att veta vem och när. Hade vi alla vetat så hade börsen redan prisat in det

12 gillningar

Han har många ”nu smäller det”-profetior. Och om han upprepar det varje år så får han så klart rätt(-ish) till slut.

Edit//
Kan tipsa om att ladda hem Perplexity* till mobilen och varje gång man läser en liknande artikel om krasch eller rusning ställa frågan. Hur ofta har den här personen gjort sådana här spådomar?

• Perplexity källhänvisar bäst i LLM-klassen.

Jim Rogers verkar ha varnat regelbundet sedan 2016 åtminstone enligt Perplexity. 10 år snart, skam den som ger sig. :slightly_smiling_face:

14 gillningar

Du har rätt han sa samma sak händer 2023 och 2024 han sa det i slutet av 2023 så hittills har han fel.

2 gillningar

Jag har hört att det är en prognosmakare som lyckats förutspå 10 av de senaste 2 nedgångarna.

25 gillningar

Bra tips där med Perplexity! En app jag redan använder, men till annat hittills. I vilket fall som helst så är det väl “time in market” som ger bra utveckling på sikt, inte “market timing”, enligt den samlade erfarenheten.

1 gillning

https://www.morningstar.com/news/marketwatch/20240629358/even-the-bulls-are-getting-trampled-by-the-tech-sector-heavy-us-market-a-melt-up-could-be-coming

Där säger de börsen kommer gå upp 2025 och 2026 speciellt s&p 500

Michael Burry har också sagt nåt liknande att snart spricker indexfondsbubblan, tror New Money på YouTube har gjort flera klipp om det, det senaste åren.

Ingen vet.

Jag lyssnade precis på Rational Reminder #119 om hur börsen gått under olika regeringar i USA.

Slutsats: Vinner Trump är den nog över… :thinking:

1 gillning

Jag tror jag sa 23% eller så när vi tippade i januari.

1 gillning

I slutet av december minns jag nog vad jag gissade i januari. Just nu kommer jag inte ihåg. :wink:

2 gillningar
1 gillning

Nu tänkte jag på officiella tråden. :wink:

Har man läst Nostradamus så vet man att han är lika vag som alla dessa ”experter” i olika ekonomiprogram. :sweat_smile::+1:

2 gillningar

:grin:

Fritt fall nu på börsen, nu rasar hela korthuset! Dags att hoppa av det sjunkande skeppet innan allt är förlorat! Rädda sig den som kan! Total panik och det bara fortsätter, något liknande har aldrig inträffat. Hur kommer ni göra?

https://www.flashback.org/p70455316

4 gillningar

Varför tror du det? Börsen gick bara upp tydligt efter Trump tillträdde Jan-17, Dessutom är han omutbar och har oerhört skarp instinkt.

Vinner Trump kommer USA och övriga världen åka med uppåt.

13 gillningar