Ser ut att fortsätta ner idag - 7 april 2025

Bloomberg rapporterar om de största fallen i Asien sedan 2008

1 gillning

Japp. Spänn fast säkerhetsbältena! :scream:

2 gillningar

Ja, det ser mörkt ut i Asien.

2 gillningar

Idag är vi inne på en äkta Black Monday, om jag får gissa. :black_flag:

Tror många börser kommer droppa 10-15% idag.

Hoppas jag har fel och det blir lägre dipp! :crossed_fingers:

6 gillningar

Tror inte det blir så illa. Men vi får se.

12 gillningar

I detta börskaos är jag så innerligt tacksam att jag har en för stor buffert/reskassa/torrt krut/kontanter. Allt på samma konto.

Bygg inte hus på en sandig strand. :innocent:

6 gillningar

Tror att vi kommer gå in bearmarket efter dagens nedgång med en fortsatt nedgång i Ca 2 år. Trump är värre än pandemin.

6 gillningar

Det oundvikliga är här. Det är bara hänga med i bergochdalbanan. :banana:

1 gillning

Japp. Nu är det dags öka sitt månadspar.

Jag satte in 20 k och det försvann nästa dag. :see_no_evil: Ökat månadspar är nog the way to go.

Tänk om 5 år när vi kan berätta: I tullkrisen sålde vi inget och ökade på vårt månadsparade och investerade som vanligt och det blev bra till slut. :innocent:

12 gillningar

Grymt fint köpläge nu! Hoppas börsen dyker 50%, så kan man få fler andelar för sina kronor, speciellt kul för oss långsiktiga!

Men för riskaverta, kortsiktiga och neurotiska människor är det såklart jättejobbigt, har stor empati för er, hoppas att ni inte säljer i panik.

Det är nu vi ska köpa, så mycket det bara går!

13 gillningar

Jag upplever att många är väldigt rädda och oroliga för detta som sker och det är ganska naturligt och media speglar detta väldigt tydligt. Mitt perspektiv på det hela är mer att glaset är halvfullt och att det finns möjligheter i när börsen går ner, det nämns inte ofta.

3 gillningar

Det kommer att bli bra så småningom. :slightly_smiling_face:

8 gillningar

Japp, jag ansökte om skattejämkning i morse. Nu ska alltså avsättningarna till IPS’en komma igång igen. Ska även ta tag i det vanliga månadssparet som legat i dvala länge på grund av flytt till nytt hus. Även på bolagssidan har jag kommit igång igen.

Så nu ska allt in i det svarta hålet (a.k.a börsen).

2 gillningar

Nä, bygg ett sandslott istället.

6 gillningar

Jag har inte loggat in på Avanza på länge men med dessa löpsedlar fick jag göra det kändes det som.

Fortfarande plus och funderar på om man skall börja ta lite av den lite väl tilltagna bufferten och investera nu när det är “kris”. Kan dock pågå ett tag till men trump kan vända när som.

2 gillningar

Ja nu är det bästa köpläge i mannaminne, kommer nog aldrig komma ett bättre tillfälle att t.ex. uttöka bolånen och köpa global indexfond.

1 gillning

Avanza har hög belastning. Folk börjar få panik tror jag.

Snart rinner blodet på gatorna! :scream:

2 gillningar

Hehe ja jag lyckas inte ens logga in. OMXS30 -8% dock så kanske lika bra att man inte kan se hur det går.