Breda kursfall på börsen!

Ja nu börjas det! Jag sitter lugnt i båten :slight_smile:

Tips på bonusavsnitt, ni som upplever oro för börsens utveckling:Några tips att komma ihåg när börsen svänger

4 gillningar

100% Spp Aktiefond Global :+1::joy::tada:. Sitter lugnt som vanligt i båten. :+1:. Månadssparande fungerar fint.

7 gillningar

Jag ber till alla möjliga olika gudar för alla småsparare som kommer sälja allt. SÄLJ INTE!

26 gillningar

Jag gör som jag gjorde eller åtminstone försökte göra under coronakraschen (men i stort misslyckades med för att återhämtningen kom så snabbt) och köper lite kontinuerligt i fallet. La in en första liten köporder idag.

1 gillning

Hoppas det blir rejäl rea inför lön imorn!

16 gillningar

Den av er som har investerat i guld kan glädja sig åt att det åtminstone går upp i pris. Kolla inte för mycket på allt annat och kom ihåg: sprid riskerna på flera tillgångsslag :slight_smile:

4 gillningar

Jag får lön 20:e, redan köpt för januari :tired_face:

1 gillning

Sälja?

Jag har köpt för 250k senaste veckorna :rofl:
Senast tio dagar sedan.
Kan köpa mer beroende på hur det går

3 gillningar

Jag är fanimig inte lugn. Jag köper köper köper, stressad som bara den.

19 gillningar

Varken köper mer än vanligt eller säljer pga hur börsen går. Har ingen särskild krigskassa för börsfall, utan är fullt investerad med alla pengar som går förutom de som är på kort sikt. Fortsätter månadssparande som vanligt.

15 gillningar

Så du får gratis lån av din arbetsgivare i 5 dagar extra varje månad?

2 gillningar

Samtliga tre räntekomponenter i RT-portföljen är också upp.

2 gillningar

10 min kvar till stopptid för många fonder ifall man vill ha dagens nav.

2 gillningar

Kan inte hjälpa att känna mig lite nöjd över att jag lyckades tajma marknaden genom att sälja i November :rofl:

Hade jag Inte behövt pengarna hade jag dock fortsatt spara som vanligt.

1 gillning

Sålde hela mitt innehav i ABB medans de fortfarande var blå. Tror visserligen på ABB men de låg i min utdelningsportfölj och har en aning låg direktavkastning för att platsa där.

Tänkte ha lite torrt krut tills USA öppnar. Kommer nog inte ta in något nytt utan bara fylla på lite på befintliga som dippat.

Om man nu sitter på lite torrt krut som skall investeras regelbundet i ”lagoma” portioner under kommande år, finns det någon statistik som pekar på att det är dyrare/billigare vissa dagar under månaden?
Kanske är det så att fler säljer dagarna före lön än köper och fler köper efter lön än säljer och att detta påverkar kurserna !

Tror inte månadssparandet påverkar börsen öht

1 gillning

Har hört att månadssparande påverkade en gång i tiden men den effekten finns inte längre. Minns inte vad källan var dock :sweat_smile:

Trevligt läge att öka idag, de kan nog gå ner +10% till innan vi är klara med denna sättning.
Brukar lägga in lite varje dag börsen backar över 1,5%

1 gillning

Inte något stort ras ännu för att man ska bli allt för exalterad. Se bara på uppgången innan de började bli rött. -10% till från denna nivån och det börjar klia lite i köpfingret kanske.